گوشه‌های خالی خانه را چگونه پر کنیم؟

گوشه‌های خالی خانه را چگونه پر کنیم؟
در هر خانه ای، فضای مرده یا فضای ناکارآمد در گوشه و کنار پیدا می شود، فضایی که نمی دانید باید چه استفاده ای از آن کرده تا خالی و بی چهره باقی نماند مانند فضای بین دو ستون یا فرو رفتگی با ابعاد نامتناسب در اتاق نشیمن، زیر راه پله ها، کنار پنجره، پشت در اتاق یا ورودی خانه و... که باید راهی برای استفاده و یا دکوراسیون آنها پیدا کنید. طراحی و تزیین دکوراسیون کنج خانه اگر به درستی انجام شود خانه زیباتر به نظر می رسد.

ایده هایی برای دکوراسیون کنج خانه

  • گوشه آشپزخانه تان را با انواع چای ها و دمنوش ها پر کنید
یک ایده خاص که این روزها در طراحی خانه های مدرن برای پر کردن گوشه های آشپزخانه به کار می رود، راه انداختن یک چای خانه است. شما می توانید گوشه آشپزخانه با یک چای ساز خوب و طاقچه ای کوتاه، چایخانه ای راه اندازی کنید و انواع دمنوش و چای ها را آماده نمایید.
  • استفاده از طبقه در دکوراسیون کنج خانه

دکوراسیون

برای اینکه گوشه خانه تان خالی نباشد و بتوانید از آن استفاده کاربردی نمایید، می توانید طبقه هایی را به دکوراسیون کنج خانه اضافه کنید و یا یک میز سه گوش قرار دهید و خرده ریزه هایتان مثل شارژر موبایل، خودکار، ماژیک های رنگی، سررسید، تقویم و دفترچه تلفن را روی آن بگذارید.
  • گوشه خانه را با گلدان های کوچک تزیین کنید
اگر خانه تان متراژ کمی دارد لازم نیست برای دکور کردن گوشه های خانه از گلدان های بزرگ استفاده کنید بهتر است سراغ گلدان های کوچک بروید و در کنج خانه دو یا سه گلدان کوچک قرار دهید.
  • در خانه های بزرگتر از گلدان های بزرگ استفاده کنید
برای پر کردن گوشه خانه های مجلل و لوکس از گلدان های بزرگ با گونه هایی از برگ های خاص مانند گلدان های بنجامین ابلق استفاده نمایید. گلدان های بزرگ دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید با سلیقه خود آنها را انتخاب کنید.
  • استفاده از رگال در گوشه اتاق خواب

دکوراسیون

قرار دادن رگال لباس ها در گوشه اتاق یکی از ترفندهای مدرن جلوه دادن خانه ها از نگاه طراحان داخلی است. در طراحی اتاق خواب های بزرگ، رگال را بدون داشتن هیچ گونه کاور و پوششی قرار می دهند و فقط لباس های لوکس را بر روی آن آویزان می کنند.
  •  جایی برای مطالعه تان درست کنید
با قرار دادن یک صندلی راحتی ساده و یک چراغ پایه بلند، بدون نیاز به میز و لوازم اضافی دیگر در گوشه اتاقتان یک اتاق مطالعه کوچک درست کنید و سبد کتاب های کوچکی را در کنار صندلی قرار دهید تا یک جای مطالعه خوب برای ساعت های خلوتی خانه داشته باشید و همچنین دکوراسیون کنج خانه را جذاب تر نمایید.
  •  فضایی برای کیف و کفشتان ایجاد کنید
اگر در ورودی خانه شما یک فرو رفتگی وجود دارد می توانید در این فضا چند طبقه شلف قرار دهید و فضای مفید برای کیف و کفش و لباس هایی که دائماً در حال استفاده از آنها هستید، ایجاد نمایید.
  •  از شلف های پلکانی استفاده نمایید
اگر کنج دیوار اتاق نشیمن شما خالی است، می توانید از شلف هایی که به صورت پلکانی روی هم قرار گرفته اند استفاده کنید و روی آنها وسایل تزئینی قرار دهید تا خانه تان جذاب شود.

بیشتر بخوانید: در دکوراسیون اتاق دخترانه چه وسایلی لازم است؟

  • گوشه های خالی خانه خود را با قاب عکس های زیبا پر کنید
در گوشه های خالی خانه تان قاب عکس های خانوادگی و تصاویر هنری و یکی دو صندلی یا مبل راحتی در این گوشه خالی قرار دهید و یک فضای دنج و دوستانه بسازید.
  •  تزئین دکوراسیون کنج خانه با وسایل قدیمی
بهترین وسایلی است که می شود آنها را در گوشه دنج خانه جای داد، وسایل قدیمی و یا یادگاری هایی هستند که از مادر بزرگتان و ... به شما به یادگار رسیده اند. شما می توانید وسایلی مانند یک چرخ خیاطی را بر روی میزی قدیمی قرار دهید و یادتان باشد وسایل چیده شده باید به تناسب فصل تغییر کند . شما میتوانید برای تزیین دکوراسیون و ایده هایی برای زیباتر شدن منزلتان به سایت فروشگاه اینترنتی فرش مرداس مراجعه کنیدکه در این سایت مقالاتی برای راهنمایی شما عزیزان قرار داده شده است.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید