آرت نوو سبکی هنری در دکوراسیون داخلی

آرت نوو سبکی هنری در دکوراسیون داخلی
یکی از سبک‌هایی که در دکوراسیون داخلی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته دکوراسیون آرت نوو است، که به ویژه برای هنرمندان و افراد با روحیات خاص جلب توجه می کند. سبک آرت نوو را می توان یک جنبش هنرمندانه در میان سبک‌های مدرن دانست که به خوبی با فاصله گرفتن از طراحی‌های گذشته وارد حیطه ای جدید شده و طراحی‌هایی برگرفته از آینده به همراه تزئینات فراوان به همراه دارد. در واقع در این سبک مصالح و ابزار‌های مدرن امروزی با تزئینات و فرم‌های طبیعی و اصیل به نمایش گذاشته می شوند که غالب ظاهر آن‌ها را شکل‌های منحنی و خطوط ممتد و قوس دار تشکیل داده است.

ویژگی‌های ظاهری دکوراسیون آرت نوو

همان طور که گفته شد ویژگی بارز این سبک، منحنی‌ها هستند که در طراحی‌های آن سعی بر آن شده است تا خطوط صاف؛ شکلی منحنی پیدا کنند و در امتداد یکدیگر قرار بگیرند و نوعی آهنگ حرکتی در فضا ایجاد کند. برای دکوراسیون داخلی به این سبک از گچبری‌های منحنی و پیچ و تاب دارد استفاده می شود و حالتی موج گونه به عناصر داده می شود. یکی دیگر از راه‌های ایجاد این سبک کمک گرفتن از کنده کاری‌های چوبی برای مبلمان و ستون‌ها است که می تواند ویژگی‌های سبک آرت نوو را به خوبی نشان دهد.

دکوراسیون

در دکوراسیون آرت نوو از تزئینات فلزی نیز می شود استفاده کرد به شرطی که ظاهر صاف و صیقلی آن‌ها را از تغییر داده و شکلی منحنی و سینوسی در تزئینات ایجاد کرد. این سبک به طرز ماهرانه ای از اجزای سنتی‌تر مانند شیشه‌های رنگی، کاشی‌ها و ... در راستای رسیدن به سبکی مدرن و عنری استفاده کرده است و توانسته با ترکیب آن‌ها با اشکال منحنی و غیر هندسی ویژگی‌های این مدل دکور را کامل‌تر کند. این سبک به حجم وسیعی از تزئینات اشاره دارد بنابراین برای داشتن سبک آرت نوو در خانه راه حل‌هایی زیادی از جمله استفاده از پارچه‌ها، تابلوها و یا حتی ترکیب آن‌ها دارید. می توانید با قاب کردن پارچه ای متفاوت از آن به عنوان تابلو استفاده کنید.تفکری که پشت سبک آرت نوو پنهان شده است

دکوراسیون

در دکوراسیون آرت نوو که از جنبشی هوشمندانه و هنرمندانه نشات گرفته شده نه تنها از عناصر طبیعی استفاده می شود بلکه سعی بر آن دارد تا اشکال و فرم‌های طبیعی را از دل اجزای دکوراسیون در آورده و طراحی نوینی ارائه دهد. مکتب فکری این سبک از دکوراسیون داخلی انتقاد شکل ظاهری اشیا را به همراه داشته و سعی کرده از هر شی، فرم جدید و مطابق با زمان حال ارائه دهد که برای رسیدن به این هدف به طرز ماهرانه ای از هنرهای بصری، طبیعت و احساسات درونی الهام گرفته است. چیزی که این سبک را از دیگر سبک‌ها متمایز می کند ساختار مدرن عناصر با خمیر مایه هنری و در عین حال طبیعی است. در این سبک می توان عناصر سنتی و کلاسیک را با  تغییر فرم و اغراق در ویژگی‌های برجسته آن به عنصری کاملا هنری و مدرن تبدیل کرد.

تاریخچه سبک دکوراسیون آرت نوو

دکوراسیون

بیشتر بخوانید: چالش‌های استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون

آرت نوو در واقع نام مغازه ای در پاریس بوده که توسط یک معمار بلژیکی طراحی شده است و در حدود سال 1895 فعالیت خود را آغاز کرد و توسط فردی معروف به ساموئل اداره می شد. کالاهایی که در آن جا فروخته می شود بیشتر سبکی مدرن داشتند و طراحی‌های سنتی و قدیمی فاصله گرفته بودند که کم کم مورد توجه قرار گرفتند. مراکز اصلی این هنر را می توان پاریس، بلژیک، اتریش،‌ آلمان و اسکاتلند دانست که این سبک در هریک از این کشورها نامی متفاوت به خود گرفت. این سبک مورد پسند افراد زیادی است اما مخالفانی مانند معمار اتریشی به نام ادلف لوس دارد که این حجم از تزیینات را جنایت در معماری می خواند طراحی‌های ساده را جز برترین دکوراسیون‌ها قرار می دهد. یکی از مواردی که از محبوبیت این سبک در بین مردم کاسته تجملات زیاد است که با خود هزینه‌های زیادی دارد و به همین دلیل افراد خیلی به سمت آن نمی روند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید