آشنایی با دکوراسیون به سبک هندی

آشنایی با دکوراسیون به سبک هندی
به طور کلی فضای دکوراسیون داخلی منزل باید با روحیات افراد همخوانی داشته باشد. تنوع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی این شانس را به افراد با سلایق مختلف می دهد که یک گزینه ایده آل و کاملا همخوان با خواسته‌های خود پیدا کنند. به عنوان مثال اگر شما فرد آرامی هستید و از تشویش و شلوغی‌ها به دور می باشید، باید برای تزئین فضای داخلی منزلتان به سراغ سبک‌های خلوتی مثل سبک مدرن بروید. سبک‌هایی از این قبیل، آرامش را برایتان به ارمغان خواهند آورد. اما اگر فردی شلوغ و پرهیجان هستید، احتمالا پس از مدتی حضور در فضاهای سرد و خلوت کلافه می شوید. افراد این چنینی هیچ گاه با فضاهای مینیمال و مدرن ارتباط خوبی برقرار نمی کنند. فضاهایی که در آنها از رنگ‌های مختلف و شاد استفاده شده باشد، برای افراد پویا و پرانرژی بسیار مناسب خواهد بود.ما در ادامه این مقاله در مورد یک دکوراسیون شاد و پرانرژی با شما صحبت خواهیم کرد. پس اگر به فضاهایی این چنینی علاقه دارید، با ما همراه شوید تا در ادامه با سبک هندی آشنا شویم.

آشنایی اولیه با دکوراسیون سبک هندی

در این سبک، رنگ‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند و به عنوان یک المان تعیین کننده شناخته می شوند. به طور کلی هر رنگ شاد و زنده ای در این سبک کاربرد دارد. برای اینکه به خوبی به اهمیت این موضوع پی ببرید، می توانید نگاهی به مراسم‌های سالیانه در هندوستان داشته باشید. هندی‌ها در تمامی مراسم‌های خود از رنگ‌های گرم و شاد استفاده می کنند.به طور کلی رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز از پرکاربردترین‌ها در دکوراسیون داخلی به سبک هندی به شمار می روند. پر واضح است که پس از حضور در فضاهای این چنینی، در مدت زمانی کوتاه به وجد می آیید و انرژی مضاعفی پیدا می کنید.

دکوراسیون

بیشتر بخوانید: هنرهای دستی را روی دیوارها ایجاد کنید

اگر فضای کوچکی در اختیار دارید و به دنبال چیدمان آن به سبک هندی هستید، باید از رنگ‌هایی استفاده کنید تا فضا را بیش از اندازه کوچک جلوه ندهند. در این شرایط می توانید برای پوشش دیوارها به سراغ رنگ لیمویی بروید. رنگ لیمویی ضمن اینکه به محیط گرما می بخشد، فضا را کوچک‌‌تر نخواهد کرد. اگر هم فضای مناسبی در اختیار دارید، می توانید برای پوشش دیواره‌ها از کاغذدیواری‌های پرنقش و نگار استفاده کنید.به دنبال المان‌های پرزرق و برق باشید!این نکته را به خاطر داشته باشید که در دکوراسیون سبک هندی همه چیز باید پر زرق و برق باشد. این زرق و برق و شلوغی باید خودش را در مبلمان، پرده، فرش و سایر المان‌های مهم خانه نشان دهد. برای اینکه فضای خانه خود را به فضاهای هندی نزدیک‌‌تر کنید، می توانید به سراغ المان‌های تزئینی تجملاتی بروید. تابلوهای شلوغ، قاب‌های منبت کاری شده، شمع، کوسن‌های پرنقش و نگار و... از جمله انتخاب‌های مناسب برای فضاهای هندی به حساب می آید.

المان‌های تزئینی در دکوراسیون سبک هندی چگونه هستند؟

اکسسوری‌های دست ساز یک انتخاب مناسب برای تزئین دکوراسیون سبک هندی به حساب می آید. اگر به این سبک علاقه داشته باشید، حتما می دانید که المان‌های تزئینی در این سبک تا چه اندازه متنوع هستند. به همین دلیل می توانید وابسته به نیاز و سلیقه خودتان، از میان طیف گسترده ای از اکسسوری‌ها دست به انتخاب بزنید. در ادامه برخی از المان‌های تزئینی پرکاربرد در سبک هندی را ذکر خواهیم کرد:
  • مجسمه‌های بزرگ
  • ظرف‌های چوبی
  • پارتیشن‌های چوبی منبت کاری شده
  • سنگ‌ها
  • شمع
  • عود
  • گلدان‌های گرانبها
مبلمان در چیدمان سبک هندی

دکوراسیون

مبلمان در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید همواره متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب شود. در سبک هندی از مبلمان‌های چوبی کاردست استفاده می شود. مبلمان‌هایی که دارای معرق کاری‌های ظریف هستند، بهترین انتخاب برای خانه‌های هندی به شمار می روند.یکی دیگر از موارد مهم دیگری که باید در زمان تهیه مبل به ان دقت کنید، به پارچه مربوط است. شما باید برای خانه‌هایی که به سبک هندی دکور شده اند، به دنبال پارچه‌های مرغوب و ارزشمند باشید. عموما برای مبلمان‌های این چنینی از پارچه‌های مخمل، ابریشمی، کتان و پولک دوزی شده استفاده می شود. شما می توانید برای مبلمان از پارچه‌ها با طرح‌های شلوغ و تنوع رنگی بالا استفاده کنید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید