آشنایی با واک این کلوزت

آشنایی با واک این کلوزت
واک این کلوزت در واقع اتاق راهرویی شکلی است که از آن به عنوان اتاق لباس یاد می کنند. شاید با خود فکر کنید که اینگونه اتاق ها بیشتر در خانه های لاکچری یا خارجی کاربرد داشته و کمتر در خانه های کوچک و آپارتمانی این روزها مورد استفاده قرار می گیرند اما باید بدانید که تنها کافی است که اتاق نسبتا بزرگ داشته باشید.همانطور که می دانید در این فضا انواع لباس، کیف، کفش و مواردی از این قبیل نگهداری می شود اما در راستای این امر باید فضای کافی و مناسب جهت نگهداری از این وسایل وجود داشته باشد وگرنه داشتن آن بی معنا خواهد بود چرا که هدف استفاده از واک این کلوزت نگهداری مناسب از پوشاک برای جلوگیری از خراب شدن آنها و همچنین ایجاد نظم و هماهنگی در فضای اتاق خواب است. پس به دنبال این موضوع باید به نکاتی توجه داشت که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

نکاتی پیرامون طراحی واک این کلوزت

  • در طراحی واک این کلوزت باید به یاد داشته باشید که در نظر گرفتن ارتفاع استاندارد در میان قفسه ها نقش بسیار مهمی دارد. به عنوان مثال رگال لباس ها باید در ارتفاعی از زمین نصب شود که قسمت پایینی لباس های بلند به زمین نرسد و یا اینکه فضای اختصاص داده شده به آنها به قدری باشد که لباس ها تحت فشار قرار نگیرند اگرنه فشرده و چروک خواهند شد و در نتیجه پس از گذشت مدتی کوتاه از بین خواهند رفت.
  • رعایت ارتفاع استاندارد در مورد قفسه هایی که به کیف و کفش ها اختصاص داده می شوند نیز صدق می کند چرا که آنها نیز همانند لباس ها باید از فضای کافی برخوردار باشند تا به مرور زمان بر اثر کمبود جا تغییر شکل ندهند.
  • همچنین در رابطه با طول و عرض قفسه های مربوط به نگهداری از کیف و کفش ها نیز باید توجه داشته باشید که استاندارد لازمه رعایت شود. به بیان واضح تر طول و عرض قفسه ها نباید به گونه ای باشد که مثلا پاشنه کفش از قفسه بیرون بزند. بلکه هر نوع کفشی باید به طور کامل در قفسه جا شود. این موضوع در رابطه با کیف ها نیز صدق می کند.

واک

بیشتر بخوانید: لامپ ها و لوسترهای هوشمند

  • به یاد داشته باشید که در واک این کلوزت‌ها اغلب برای راحتی بیشتر شخص از یک صندلی کوچک به هنگام پوشیدن کفش استفاده می شود.
  • در صورت امکان نصب یک آینه قدی نیز می تواند به تکمیل این اتاق کمک کند.
  • همچنین فراموش نکنید که توجه به نورپردازی موجود در واک این کلوزت به اندازه مناسب و ایده آل نقش بسیار مهمی در انتخاب لباس ها و اطمینان حاصل کردن از درستی انتخابتان دارد. پس تا جایی که امکان دارد به اتاق لباستان نور کافی ببخشید.

طراحی واک این کلوزت

باید بدانید که این فضا را می توان به سه صورت طراحی کرد. آگاهی بر این موضوع به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را با توجه به ویژگی های اتاق خوابتان داشته باشید چرا که یک مدل آن ممکن است برای اتاق های کوچک مناسب تر باشد و مدل دیگر برای اتاق های به نسبت بزرگتر.
  • واک این کلوزت به شکل L
همانطور که از نام این مدل مشخص است، طراحی واک این کلوزت به شکل L دو دیوار اتاق خواب را به خود اختصاص می دهد. این موضوع به این معنا است که شما می توانید در این بخش از اتاق خوابتان نیز رفت و آمد راحتی داشته باشید.
  • واک این کلوزت به شکل U
اگر تعداد وسایل شخصیتان بیش از اندازه زیاد است و یا اینکه اتاق خوابتان از متراژ بالایی برخوردار است، به راحتی می توانید از طرح U شکل استفاده نمایید. چرا که این مدل سه دیوار اتاق خواب را به خود اختصاص داده و در نتیجه فضای به نسبت بیشتری را در مقایسه با مدل قبلی اشغال می کند. در نتیجه به طبع می توانید وسایل بیشتری را در آنجا نگهداری نمایید و یا حتی شاید امکان استفاده از یک کنسول کوچک نیز در اختیارتان قرار گیرد.
  • واک این کلوزت به شکل مستقیم
این طرح برای زوج ها و یا بچه هایی که اتاق مشترک دارند، مناسب می باشد. زیرا با استفاده از طرح مستقیم دو نفر توانایی استفاده از واک این کلوزت موجود در اتاق را خواهند داشت. همچنین این طرح برای آن دسته از اتاق هایی که از متراژ کمی برخوردار هستند نیز بسیار مناسب می باشد. چرا که در این طرح تنها یک دیوار اشغال می شود.

واک

برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید