آیا استفاده از بخارشوی مزایا دارد؟

آیا استفاده از بخارشوی مزایا دارد؟
یکی از لوازم خانگی برقی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و به دکوراسیون منازل اضافه می‌ شود بخارشوی‌ها هستند. این وسایل که کارکرد زیادی برای نظافت دارند، می توانند در سلامتی افراد خانه نیز موثر باشند چون تا حد زیادی قابلیت ضد عفونی کردن سطوح را دارند. این وسیله‌‌ ترکیبی قدرتمند از فشار، سرعت، حرارت و آب ایجاد می کند که می تواند تمام آلودگی‌ها را از بین ببرد. این وسیله در مدل‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت عرضه می شود که بسته به بودجه تان و همین طور مورد مصرفی می توانید مدل مناسبی از آن تهیه کنید. تمیز کردن کاشی‌ها و سطوح با بخارشوی نتیجه خیلی بهتری خواهد داشت.

مزایای استفاده از بخارشوی

  1. استفاده از بخارشوی مزیت‌های زیادی دارد که از مهم‌‌ترین آن تمیزی بیشتر نسبت به روش‌های سنتی است.
  2. از بخارشوی‌ها در سطوحی مانند کاشی، سرامیک، مبلمان، فرش، پنجره، پرده و ... می توان استفاده کرد که خب همین موضوع، بخارشوی را به وسیله ای همه کاره تبدیل می کند. از طرفی چون در استفاده از بخارشوی از مواد شوینده استفاده نمی شود، لازم نیست بعد از استفاده از آن به فکر پاک کردن مواد شوینده شیمیایی از روی سطوح باشیم، همچنین این ویژگی به سلامت محیط زیست نیز کمک می کند
  3. یکی از مزایای اصلی استفاده از ‌بخارشوی حرارت بالای آن است که در کار با دست، استفاده از این دما برای آب غیر ممکن می شود و ممکن است باعث آسیب به بدن شود، این ویژگی حرارت بالا در تمیزی و ضدعفونی کردن محیط بسیار موثر است و حدود 99 درصد باکتری‌ها را از بین می برد که این ویژگی برای ضدعفونی کردن تشک‌ها بسیار کاربرد دارد.
  4. مزیت دیگری که استفاده از وسیله به همراه دارد این است که تمام وسایل خانه مانند پرده‌ها، فرش و ... را بدون جابه‌جا کردن می توانید تمیز کنید.
  5. استفاده از بخارشوی گرد و خاکی به همراه ندارد و به همین دلیل ایجاد آلرژی نمی کند.

انواع بخارشوی و کاربرد آن‌ها

بخارشوی

بخارشوی‌ها در انواع بخارشوی دستی، طی بخارشوی، بخارشوی چند منظوره، بخارشوی مکش دار در بازار تولید و عرضه می شوند.
  1. مدل‌های دستی این وسیله از نظر ابعاد و سایز بسیار کوچک‌‌تر هستند و برای مواردی مانند تمیز کردن گاز، سینک ظرفشویی، باربیکیو، داخل کابینت و ... را به راحتی می توان با آن‌ها انجام داد.
  2. طی بخارشوی‌ها نمونه‌هایی هستند که سری آن به دسته متصل است و ظاهری شبیه به طی دارند. این بخارشوی‌ها برای تمیز کردن سطوح صافی مانند کاشی،‌ سرامیک و ... بسیار ایده آل هستند.
  3. بخارشوی‌های چند منظوره وسایلی کامل برای نظافت هستند، آن‌ها سری‌های متعددی برای نظافت مبلمان، موکت و ... دارند. ارتفاع دسته‌های این ‌بخارشوی‌ها قابل تنظیم است و همین طور فشار بخار را می توان کنترل کرد.
  4. مدل دیگری از بخارشوی‌ها نمونه‌های مکش دار است که دارای دو مخزن یکی برای آب تمیز که به بخار تبدیل می شود و دیگری برای جمع کردن آب کثیف بعد از نظافت است. این بخارشوی‌ها کار نظافت و خشک کردن بعد از را راحت‌‌تر می کنند.

کدام ویژگی‌ها برای یک بخارشوی خوب در الویت قرار دارد

  • یک بخارشوی خوب باید تعداد سری‌های متفاوت و متعددی داشته باشد تا استفاده از آن را برای تمام سطوح ممکن نکند.
  • از طرفی نمونه‌هایی از این وسیله به سیستم ضد چکه مجهز هستند که کارکردن با آن را راحت‌‌تر می کند.
  • بهتر است بخارشویی که تهیه می کنید مجهز به سیستم خروج اتوماتیک بخار باشد و همین طور فشار بخار آن قابل تنظیم باشد تا در کارکردن با آن در نظافت سطوح مختلف دچار مشکل نشوید چون برای مثل در هنگام پاک کردن لکه‌های چربی به حرارت بالاتری نیاز دارید.

نکاتی که باید در خرید بخارشوی در نظر بگیرید

بخارشوی

بیشتر بخوانید: جاروبرقی مرکزی ، ایده‌ای جدید برای نظافت

  1. برای خرید بخارشوی سعی کنید گنجایش و ظرفیت آن را در نظر بگیرید تا مدام نیاز به اضافه کردن آب در حین کار نداشته باشید، این ظرفیت معمولا از 300 میلی لیتر تا 3 لیتر در بازار وجود دارد.
  2. از موارد مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشید توان دستگاه است چرا که هرچه توان دستگاه بالاتر باشد قدرت دستگاه بیشتر می شود و بخارشوی در زمان کمتری می تواند آب را به بخار تبدیل کند.
  3. قدرت تولید بخار از مواردی است که باید در هنگام خرید دستگاه در نظر داشته باشید، هرچقدر بخارشوی از قدرت بیشتری برخوردار باشد قدرت پرتاب بخار آن افزایش می یابد.
  4. برای خرید بخارشوی به ابعاد و وزن آن دقت کنید چون شما با از وسیله زیاد استفاده خواهید کرد بنابراین باید آن را به صورتی انتخاب کنید هم فضای زیادی اشغال نکند و هم از نظر ابعاد و سایز کارکردن با آن راحت باشد.
  5. در انتخاب بخارشوی به شرکت سازنده آن اهمیت دهید و ارزانی کالا را در نظر نگیرید چون این موضوع علاوه بر کارایی و دوام دستگاه در ایمنی کار با بخارشو بسیار اهمیت دارد.  

ایمنی در خرید این دستگاه را در الویت قرار دهید

قطعا می دانید که بخار آب می تواند سوختگی‌های شدیدی ایجاد کند و آسیب‌های جبران نشدنی به بدن وارد سازد به همین دلیل در هنگام خرید ‌بخارشوی، ایمنی را در الویت بالاتری قرار دهید و توجه داشته باشید که این دستگاه از امکاناتی مانند قفل کودک، مخزن ضد انفجار،‌ سوپاپ قفل کننده اتوماتیک درب مخزن برخوردار باشد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید