آیا در پی خرید پنکه هستید؟

آیا در پی خرید پنکه هستید؟
تهویه مناسب و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اصلی‌ترین تجهیزات منازل هستند که در این زمینه وسایل مدرن و پیشرفته ای با کاربردی چندمنظوره وجود دارد. اما یکی از انواع لوازم خانگی برقی، پنکه‌ها هستند که با وجود این که قدمت زیادی دارند و وسایلی جدیدتر جای آن‌ها را گرفته اند اما چیزی از محبوبیت آنها کم نشده است. شاید دلیل اصلی استفاده از پنکه ، گردش جریان هواییست که ایجاد می کند، این موضوع در مناطقی با رطوبت هوای زیاد بسیار کاربرد دارد چون آن‌ها نمی توانند از کولرهای آبی استفاده کنند و کولرهای گازی نیز به اندازه کافی هوا را به گردش در نمی آورند به همین دلیل بهترین ایده استفاده از پنکه است.

نکاتی در مورد پنکه سقفی

پنکه‌ها وسیله‌های برقی پرکاربردی هستند که با تنوع ظاهری متفاوتی در بازار تولید می شوند.
  • نمونه ای از این پنکه‌ها سقفی اند که معمولا خاموش و روشن کردن آن از طریق پریز برق یا پنل دیواری انجام می شود.
  • در بعضی از این پنکه‌ها که مانند لوستر از سقف آویزان هستند چراغی نیز تعبیه شده است که جنبه روشنایی دارد و حتی در طراحی مدل‌هایی از آن، پنکه شکل اصلی خود را از دست داده و مانند یک لوستر تزئینی در اتاق دیده می شود.
  • پنکه‌های سقفی از قدیمی‌ترین مدل پنکه‌ها هستند اما خنکی بیشتری در فضا ایجاد می کنند.
  • برای نصب این پنکه‌ها باید ارتفاع مناسبی در نظر گرفته شود چون پره‌های آن با سرعت بالایی در گردش است که در صورت بی احتیاطی هنگام نصب ممکن است خطر ساز باشد.
  • این پنکه‌ها که بیشتر در مناطق مرطوب استفاده می شود عموما از فلزات ضد زنگ با روکشی مخصوص طراحی شده اند.
پنکه‌های پایه دار و بدون پایه
  • مدل دیگر، پنکه‌های رومیزی هستند که از نظر وزن و ابعاد نسبت به مدل‌های دیگر سبک‌تر و کوچکتر بوده و قابلیت جا به جایی دارند، این پنکه‌ها با پایه‌های بلندتر برای قرار دادن روی زمین نیز طراحی شده اند.
  • در این مدل‌ها چون پره‌های پنکه در ارتفاع پایین‌تری قرار دارد برای جلوگیری از خطر احتمالی دارای حفاظ فلزی یا پلاستیکی هستند که معمولا طوری طراحی شده اند که خطری به همراه نداشته باشد.
  • نمونه ای دیگر از پنکه‌های رومیزی بدون پایه برای نصب بر روی دیوار تعبیه شده اند، پره‌های آن دارای حفاظ است و چون در ارتفاع بالا نصب شده دسترسی کودکان به آن‌ها کمتر می شود و به همین دلیل برای افرادی که فرزند کوچکی دارند بسیار مناسب هستند.

پنکه مدرن و کنترل دار

پنکه

بیشتر بخوانید: طراحی منحصر به فرد در لوازم آشپزخانه بوگاتی

پنکه‌های قدیمی‌تر تنها یک کلید روشن و خاموش داشتند و برای تنظیم سرعت نیز دو کلید در آن‌ها تعبیه شده بود اما نمونه‌های مدرن‌تر پنکه‌ها نیز مانند سایز وسایل برقی به سیستم کنترل از راه دور و تایمر مجهز شدند و طراحی آن‌ها از شکل‌های قدیمی فاصله گرفته و نمایی مدرن پیدا کرده اند. پنکه‌های کنترل دار برای استفاده در سقف بسیار مناسب هستند و دیگر لازم نیست آن‌ها را به کلید برق متصل کرد و هدایت آن‌ها را می توان از طریق همین کنترل انجام داد.پنکه‌های بدون پره!

پنکه

استفاده از پنکه برای خانواده‌ها خصوصا با داشتن فرزند کوچک کمی نگران کننده است و تصور این که پره‌های فلزی با سرعت زیاد باعث آسیب شوند وحشتناک است، این موضوع شاید تنها دلیلی باشد که بعضی از خانواده‌ها از خرید پنکه خودداری کنند. اما در این زمینه نسل جدیدی از پنکه‌ها وارد بازار شده اند که طراحی کاملا متفاوتی دارند و در ساخت آن از پره استفاده نشده است. این طراحی که حدودا از سال 2009 آغاز شد ابتدا مشکلاتی مانند سر و صدای زیاد داشت اما امروزه این پنکه‌ها با شکلی مدرن، بدون صدا، هوایی یکدست و مطبوع‌تر از پنکه‌های قدیمی ایجاد می کنند و قابلیت نصب روی سقف هم دارند. از آنجایی که این پنکه‌ها برای مکش هوا به داخل وخروج آن به نیروی بیشتری احتیاج دارند به همین دلیل از یک موتور الکتریکی قوی در آن‌ها استفاده شده است این موضوع ممکن است در افزایش هزینه خرید پنکه و همین طور مصرف برق تاثیر داشته باشد.  
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید