انتخاب فرش وینتیج برای دکوراسیون مدرن

انتخاب فرش وینتیج برای دکوراسیون مدرن
دکوراسیون‌های مدرن، یک انتخاب واحد نیستند بلکه از تنوع زیادی برخوردارند مانند دکوراسیون‌های مینیمالیسم،‌ روستایی، نئو مدرن و ... که هرکدام ویژگی‌های ظاهری متفاوتی دارند. اما چیزی که به طور کلی از دکوراسیون‌های مدرن می دانیم راحتی در طراحی اجزا، سادگی ظاهر، خطوط ساده،‌ اشکال هندسی، خلوت بودن فضا، استفاده از نورپردازی مناسب و ... است که برای داشتن یک دکوراسیون زیبا لازم است اجزای دکوراسیون، تک تک این ویژگی‌ها را داشته باشند. یکی از انتخاب‌های اصلی در دکوراسیون‌ها فرش است هرچند که در دکوراسیون‌های مدرن، نقش فرش کمی متفاوت می شود و از جنبه تزئینی آن بیشتر استفاده می شود تا استفاده به عنوان کفپوش، به همین دلیل در اکثر دکوراسیون‌های مدرن، ابعاد فرش طوری انتخاب می شود که فضای خالی بیشتر باشد و کفپوش‌ها به خوبی نمایش داده شوند اما با این وجود انتخاب فرش مناسب برای این دکوراسیون‌ها در زیبایی بیشتر آن‌ها اثر گذار است. در دکوراسیون مدرن از اجزای کلاسیک استفاده کنیدیکی از راه‌ها برای چیدمان منزل، ‌‌ترکیب دکوراسیون مدرن با سبک‌های دیگر است که در میان سبک کلاسیک قابلیت بالایی برای همراهی با سبک مدرن را دارد. این یک تلفیق ماهرانه است که باید اصولی و با دقت انجام شود وگرنه چیزی از زیبایی دیده نمی شود و بیشتر آشفتگی در فضا نمایان می شود. برای این کار می توانید از چند عنصر کلاسیک د فضا استفاده کنید و سایر اجزا را به قوت خود مدرن انتخاب کنید. یکی از اجزایی که با وجود سنتی و کلاسیک بودن به خوبی در دکوراسیون‌های مدرن ظاهر می شود فرش وینتیج است. این فرش در دکوراسیون مدرن تلفیقی درست و مناسب در فضا ایجاد می کند. 

فرش وینتیج ، انتخابی لوکس و متفاوت برای خانه شما

فرش

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/carpet/group/2/فرش-لوکس text=فرش لوکس ]

در نمونه‌های زیادی از دکوراسیون‌های مدرن، وسایل قدیمی و کهنه به عنوان یک عنصر سنتی و دکوراتیو استفاده می شود که حتی از نمونه‌های آن می تواند کاربرد زیبای عتیقه‌ها در دکوراسیون‌های مدرن باشد. این وسایل که در عین حال گذر زمان را نشان می دهند می توانند اصالت و روح اصلی دکوراسیون باشند. ‌‌ترکیب این اجزا با دکوراسیون‌های مدرن کار ساده ایست چرا که دکوراسیون‌های مدرن به طور پیش فرض ساده و خلوت هستند و این عناصر در فضای مدرن زیبایی بیشتری از خود به جای می گذارند. چون از آن‌ها به تعداد بالا استفاده نمی شود با تکرار بیهوده ویژگی فضای مدرن را از بین نمی برد. یکی از این انتخاب‌های ایده آل فرش وینتیج است که با ظاهری قدیمی مانند یک عتیقه جلوه می کند.

شناخت ویژگی‌های فرش وینتیج

اصطلاح وینتیج به معنای کهنه و قدیمی است که به همین دلیل فرش‌هایی با ظاهری قدیمی و کهنه به این نام شناخته می شوند. در صنعت فرش ، هرچقدر که از طول عمر فرش‌های دستباف گذشته باشد و پاخوردگی بیشتری داشته باشند ارزشمند‌‌تر می شوند. از این رو با‌‌ ترفند‌هایی مانند سنگ شور کردن ظاهر فرش‌های دستباف استفاده شده را کهنه‌‌تر می کنند و به آن‌ها نمایی چند صد ساله می دهد. در واقع برای رسیدن به ظاهری قدیمی پرزهای فرش را قیچی می کنند یا آن‌ها را خوبی می کوبند تا نمای ظاهری فرش کاملا یکدست شود. سپس فرآیند‌هایی مانند سنگ شور کردن، دوا شور کردن و ... روی آن انجام می شود تا ظاهر فرش کهنگی بیشتری پیدا کند و در قسمت‌هایی رنگ و رو رفته شود. این اقدامات تنها در ظاهر فرش اثر می گذارد و به بافت آن آسیبی وارد نمی کند به همین دلیل فرش وینتیج از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است در عین حال ظاهری لوکس و فریبنده در فضا ایجاد می کند. فرش‌های وینتیج از نظر رنج قیمت کمی از فرش‌های دستباف نو ارزان‌‌تر است اما همچنان در دسته فرش‌های لوکس و گران قیمت قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خرید فرش چرم و پوست

برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید