انواع لوستر و نقش آن در دکوراسیون داخلی

انواع لوستر و نقش آن در دکوراسیون داخلی
امروزه با جدید شدن سبک خانه‌ها مردم به دنبال تهیه لوسترهایی متناسب با فضا و سبک خانه شان هستند. این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ممکن است که هدف شما از تهیه یک لوستر ایجاد روشنایی مطلوب در محیط خانه باشد. اما در مقابل ممکن است که فقط به خاطر جنبه تزئینی لوستر اقدام به خرید آن کنید. به همین جهت قبل از خرید لوستر باید از هدف خود بابت تهیه آن آگاهی داشته باشید.جدا از موارد گفته شده، استفاده از لوسترهای مختلف می تواند تاثیر مثبت و متفاوتی بر روی دکوراسیون داخلی منزلتان داشته باشد. به همین جهت در این مقاله تصمیم گرفته ایم که در مورد انواع لوستر و تاثیری که بر دکوراسیون داخلی هر خانه ای می گذارند، صحبت کنیم. چنانچه به این موضوع علاقه دارید، در ادامه همراه ما باشید.

مدل های لوستر

شاید با خود فکر کنید که لوسترها با یکدیگر تفاوتی نداشته و همه آنها یک استفاده برای مصرف کننده دارند. اما باید بدانید که سبک‌های مختلفی در زمینه لوستر وجود داشته که شما باید از کاربرد هر یک از آنها در محل‌های متفاوت خبر داشته باشید. بدون تردید لوستری که برای راهروی خانه مناسب می باشد، برای پذیرایی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.به این ترتیب خیلی راحت می توان متوجه شد که به طور کلی در یک خانه برای دکوراسیون پذیرایی، راهرو، آشپزخانه و اتاق خواب از لوسترهای متفاوتی استفاده می شود.نکات مورد توجه در انتخاب لوستربه خاطر داشته باشید که برای خرید لوستر باید یکسری نکات را در نظر بگیرید. مثلا قبل از اقدام به خرید باید توجه داشته باشید که سقف خانه تان بلند است یا کوتاه. این موضوع نقش بسزایی در تعیین مدل های لوستر دارد زیرا اگر سقف منزلتان بلند باشد، در آن صورت قادر خواهید بود که از لوسترهای بزرگی که به صورت چند طبقه طراحی شده اند استفاده کنید. اما اگر سقف کوتاهی داشته باشید، چنین مدلی برای خانه شما مناسب نخواهد بود. علاوه بر داشتن سقفی بلند برای استفاده از چنین لوستری باید فضای وسیعی نیز برای استفاده از آن در اختیار داشته باشید به همین جهت استفاده از لوسترهای بزرگ و آویزی برای سالن‌هایی با متراژ بالا و همچنین سقف بلند مناسب و ایده آل می باشد.همچنین به هنگام خرید باید به اجزای تشکیل دهنده لوستر مورد نظرتان توجه داشته باشید. به گونه ای که اگر از لوستری خوشتان آمد و متوجه شدید که اجزای آن در صورت خراب شدن به راحتی پیدا نمی شوند، از خریدن آن صرف نظر کنید. در ادامه به توضیح چند نمونه از سبک‌های لوستر خواهیم پرداخت.
  • سبک Rustic

مدل

ویژگی بارز این مدل های لوستر در مواد ویژه ای است که در ساختار آنها بکار برده می شود. موادی چون آهن و یا حتی شاخ برخی از حیوانات در ساختار اینگونه لوسترها باعث منحصر به فرد بودن آنها می شود. اگر قصد تهیه این نوع از لوسترها را دارید، به شما پیشنهاد می دهیم که نمونه‌های بزرگ آن را خریداری نمایید. زیرا اجزای آنها هرچه بزرگتر باشد، جلوه ظاهری بیشتری خواهند داشت.
  • سبک مدرن
شناخت لوسترهایی با این سبک بسیار ساده است. یعنی اگر شما لوستری را مشاهده کردید که از ظاهر ساده ای برخوردار بوده و به طور کلی طرح و نقش‌های پیچیده ای ندارد، مطمئن باشید که لوستر مورد نظرتان دارای سبک مدرن می باشد.
  • سبک صنعتی

مدل

بیشتر بخوانید: چگونه لوستری برای خانه مناسب است؟

این مدل های لوستر نورپردازی‌های جالبی دارند زیرا دارای محفظه ای می باشند که نور از طریق فضاهای باز موجود در آن عبور کرده و باعث زیبایی آن می شود به گونه ای که می تواند چشم‌ها را به خود خیره کرده و برای افراد در نگاه اول جالب به نظر برسد.
  • سبک دوره گذار
در این سبک شاهد وجود ویژگی‌های سبک مدرن و سبک سنتی هستیم. به عبارتی سبک دوره گذار آمیزه ای از دو سبک سنتی و مدرن می باشد.
  • سبک طرح دار
لوسترهایی با این سبک دارای نوعی پیچیدگی و در عین حال زیبایی هستند زیرا بدنه اصلی لوستر از فلزهایی با نقشه خاص طراحی شده که در میان هر یک از این فلزات شیشه‌هایی در ابعاد کوچک قرار گرفته است. به گونه ای که می توان گفت فلزات توسط این شیشه‌ها تقریبا احاطه شده اند. این ویژگی زمانی زیباتر جلوه می کند که متوجه‌هاله ای از رنگ در این شیشه‌های کوچک شوید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید