انواع کاشی ها و دیوارپوش تزئینی

انواع کاشی ها و دیوارپوش تزئینی
راه های زیادی وجود دارد تا شما در بخش های مختلف خانه تان نوعی زیبایی منحصر به فرد ایجاد کنید؛ تنها کافی است که بدانید برای هر بخش چه ایده ای می توان پیاده کرد. اگر هر چیزی سر جای خودش باشد، در آن صورت زیبایی ایجاد شده به چشم خواهد آمد فقط باید هوشمندانه عمل کرده و با ترفندهای زیبا نشان دادن هر نقطه از خانه آشنا باشید. گاهی اوقات تغییرات کوچک اثرات بزرگی با خود به همراه دارند.مثلا یکی از راه هایی که به واسطه آن می توان نمای زیبایی به فضای کلی خانه بخشید، استفاده از انواع کاشی ها و دیوارپوش تزئینی است. موضوعی که قصد داریم در این مقاله مورد بحث قرار دهیم به همین دلیل چنانچه تمایل دارید تا با یکی از راه های زیباتر کردن خانه آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

استفاده از دیوارپوش در سالن پذیرایی

سالن پذیرایی از جمله نقاطی در خانه است که به واسطه دیوارپوش چندین برابر نمایی زیباتر به خود می گیرد. از آنجایی که سالن پذیرایی هر خانه ای مهم ترین بخش آن را تشکیل می دهد، بد نیست که از این ایده استفاده نمایید مخصوصا که دیوارپوش‌ها انوع مختلفی داشته و شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیونی که دارید، مناسب ترین جنس و نوع آن را انتخاب کنید.

دیوارپوش

به این ترتیب مدل های آن را می توانید در انواع جنس چوبی، شیشه ای، چرمی، سنگی و... همراه با رنگ های متنوع در بازار بیابید فقط کافی است که با توجه به شرایط و سبک دکوراسیون منزلتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر سالن پذیرایی خانه ای از فضای محدودی برخوردار است، شاید هر نوع دیوارپوشی مناسب آن نباشد و در مقابل خانه ای با فضای بزرگ از انتخاب های بیشتری بهره مند باشد.

استفاده از کاشی ها و دیوارپوش در آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه نیز می توان از انواع کاشی و دیوارپوش‌ها جهت تزئین استفاده کرد. شاید فکر کنید که آشپزخانه های خیلی کوچک پتانسیل اجرای چنین ایده ای را نداشته باشند. اما باید بدانید که این ایده برای هر نوع آشپزخانه ای حتی نمونه های کوچک آن مناسب و قابل اجرا خواهد بود.اگر دیوار بزرگ و کاملی در آشپزخانه داشته باشید، می توانید از دیوارپوش‌های متنوع در آن استفاده کنید ولی اگر آشپزخانه تان کوچک است و فضای زیادی برای انجام این کار ندارید هم لازم نیست که ناراحت شوید! چرا که در صورت عدم وجود فضای اضافی نیز می توانید از انواع کاشی و دیوارپوش‌ها استفاده نمایید. برای این کار تنها کافی است که به فاصله بین کابینت های بالایی و پایینی آشپزخانه تان دقت کنید. فاصله ذکر شده محل فوق العاده ای برای چسباندن کاشی ها و دیوارپوش است.

دیوارپوش

بیشتر بخوانید: ایده استفاده از پوسترهای دیواری در خانه

شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از کاشی ها چندان جالب و جذاب به نظر نخواهد رسید اما باید بدانید برخلاف گذشته که کاشی ها تنها جنبه کاربردی داشتند، امروزه از آنها به عنوان ایده ای برای تزئین استفاده می شود. به این ترتیب می توانید کاشی هایی در ابعاد کوچک را در فاصله ایجاد شده میان کابینت های بالایی و پایینی بکار بگیرید. ولی در صورت تمایل هم می توانید که از دیوارپوش‌های سنگی استفاده نمایید.حال شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که استفاده از کاشی و دیوارپوش‌ها علاوه بر ایجاد زیبایی فوایدی نیز دارد. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که این ایده چیزی جز زیبایی و تزئین با خود به همراه ندارد، اما از طریق آنها و به خصوص کاشی ها می توانید شستشوی راحت تری داشته باشید! به بیان واضح تر همانطور که می دانید، فضای آشپزخانه به گونه ای است که به علت پخت و پز مدام در حال کثیف شدن و ایجاد آلودگی بر روی دیوارها و کابینت های آنجا است به همین خاطر شما باید انرژی زیادی را صرف پاک کردن چربی ها از روی دیوار کنید. اما در صورتی که از کاشی ها و دیوارپوش ها استفاده نمایید، در آن صورت پاک کردن آلودگی های آشپزخانه برایتان ساده تر خواهد شد زیرا یکی از ویژگی های مثبت کاشی ها و انواع دیوارپوش این است که نظافت را سخت نمی کنند. یعنی گرد و غبار و سایر کثیفی ها به راحتی از روی آنها پاک می شود.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید