ایده برای دکور کردن شومینه

ایده برای دکور کردن شومینه
اگر تا به حال دقت کرده باشید، حتما متوجه شده اید که شومینه ها تاثیر بسزایی در زیباتر جلوه دادن اتاق های نشیمن دارند. شومینه به سبب شکل ظاهری اش و همینطور شعله های زیبا و چشمگیری که به هنگام گرما بخشیدن به محیط از خود به نمایش می گذارد، فضای خاصی به دکوراسیون اتاق نشیمن منزلتان می بخشد. حال این زیبایی اگر با تزئینات و ایده هایی ساده همراه شود، تاثیری چندین برابر خواهد داشت.در ادامه با برخی از ایده های ساده اما تاثیرگذار که می توانند جلوه شومینه تان را بیشتر کنند، آشنا خواهید شد.

قرار دادن وسایل دکوری برای تزئین شومینه

شما با استفاده از طاقچه شومینه به راحتی می توانید جلوه ای زیبا به آن ببخشید. تنها کافی است که کمی هوشمندانه عمل کنید. یعنی از قرار دادن هر وسیله ای بر روی آن خودداری کرده و فقط از وسایلی استفاده کنید که از لحاظ رنگ، مدل، جنس و... با دکوراسیون اتاق نشیمنتان همخوانی داشته باشد. همچنین به یاد داشته باشید که برای قرار دادن چند وسیله بر روی شومینه لازم نیست که حتما تقارن را برقرار کنید. اتفاقا اگر از وسایلی با ابعاد مختلف استفاده نمایید، نتیجه کارتان رضایت بخش تر خواهد بود.به عنوان مثال می توانید از تعدادی گلدان در ابعاد و اندازه های مختلف برای تزئین شومینه استفاده کنید و یک نمای جالب به طاقچه شومینه تان ببخشید. حتی در صورت تمایل می توانید گلدان ها را از حالت دکوری خارج کرده و با قرار دادن یک شاخه گل ساده در هر یک از آنها استفاده کاربردی تری از آنها داشته باشید.به یاد داشته باشید که گلدان ها حتما نباید به یک شکل باشند. بلکه اگر علاوه بر اندازه های مختلف اشکال متفاوتی نیز داشته باشند، در آن صورت باعث جلب توجه شده و ایده تان نیز ساده و یکنواخت به نظر نمی رسد.تبدیل طاقچه شومینه به یک کتابخانه کوچک!اگر اهل مطالعه و خواندن کتاب های گوناگون باشید، در آن صورت می توانید از طاقچه شومینه تان به عنوان یک قفسه کوچک کتاب استفاده نمایید. گاهی اوقات تزئینات در دکوراسیون می توانند علاوه بر زیبایی جنبه کارایی نیز داشته باشند. در این حالت انگار که با یک تیر دو نشان زده اید!برای این منظور تنها کافی است که تعدادی از کتاب های مورد علاقه تان را بر روی شومینه قرار دهید. منتها به یاد داشته باشید که جلد کتاب ها هر یک باید به نوبه خود از جذابیت کافی برخوردار بوده و همچنین رنگشان نیز به یکدیگر نزدیک باشد. ضمنا فراموش نکنید که در پیاده سازی این ایده نباید زیاده روی کنید. به عبارتی تنها قرار دادن تعداد کتاب های محدود برای زیبایی بخشیدن به شومینه کفایت می کند.

تزئین شومینه با قرار دادن قاب عکس بر روی آن

تزئین

می توانید عکس هایی از بهترین خاطراتتان را در قالب قاب عکس های متفاوت بر روی شومینه قرار دهید تا به این ترتیب هم به شومینه تان جلوه ای داده باشید و هم اینکه در طول روز با دیدن عکس هایتان خاطرات خوشی که در گذشته تجربه کرده اید برایتان زنده شود. قاب عکس ها می توانند اندازه و اشکال مختلفی داشته باشند و به صورت پراکنده چیده شوند تا به واسطه چنین تضادهایی تاثیرگذار واقع شوند.استفاده از تابلوهای هنری و خاص بر دیوار بالای شومینهدیوار بالایی شومینه درست به اندازه طاقچه شومینه می تواند در تزئین شومینه موثر باشد. مثلا می توانید بر روی دیوار بالای آن تابلوهای بزرگی را نصب کنید. اینکه تابلوی انتخابی شما دارای چه سبک و مضمونی باشد، کاملا به سلیقه ای که دارید مربوط می شود. طرح تابلو می تواند یک اثر هنری باشد و یا مضمون خاص دیگری داشته باشد.در رابطه با ابعاد آنها نیز شاید بهتر باشد از تابلوهایی استفاده کنید که دارای عرضی نزدیک به عرض شومینه می باشند. به بیان واضح تر سعی کنید از تابلوهای کوچکی که فضای زیادی را اشغال نمی کنند، استفاده نکنید.

تزئین

بیشتر بخوانید: مقایسه دکوراسیون سبک مدرن و کلاسیک

بهره گیری از ایده آینه و شمعدانچنانچه تمایل داشته باشید، می توانید آینه نسبتا بزرگی را بر روی دیوار بالایی شومینه نصب کرده و در مقابل دو شمعدان را بر روی طاقچه قرار دهید. به این ترتیب از طاقچه و دیوار بالای شومینه به طور همزمان استفاده کرده اید.اما اگر تمایلی به تزئین طاقچه شومینه نداشته باشید، در آن صورت می توانید از شمعدان های کوچک دیوارکوب که در اطراف آینه نصب می شوند، استفاده نمایید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید