با معروف ترین کارخانه های فرش آشنا شوید

با معروف ترین کارخانه های فرش آشنا شوید
فرش همواره یکی از مهم ترین اکسسوری های موجود در هر خانه ای محسوب می شود چون استفاده از آن برای ما فواید بسیاری داشته و به همین خاطر حضور آن در خانه هایمان مفید و سودمند است. مثلا با استفاده از فرش، قسمت های مختلف خانه خود را می پوشانیم و با این کار هم مانع از نفوذ سرما در خانه هایمان می شویم و هم اینکه کمک می کنیم تا سایر وسایل بهتر دیده شوند. زمانی که اهمیت استفاده از فرش ها را نادیده بگیرید، در آن صورت متوجه نقش پررنگ آنها در خانه می شوید. مثلا شما ترجیح می دهید زمانی که از خواب بیدار شده و قصد پایین آمدن از تخت خوابتان را دارید، اولین چیزی که بعد از تشک گرم و نرم به پاهایتان برخورد می کند، زمین سرد و سفت باشد و یا اینکه فرشی مناسب مانع از ایجاد چنین تماس ناخوشایندی شود؟ بدون شک استفاده از فرش در کنار زیبایی بخشیدن به خانه و دکوراسیون فواید این چنینی نیز برایمان دارد. اما تا به حال کنجکاو شده اید که بدانید فرش های رنگارنگ و زیبایی که در بازارها و فروشگاه های فرش برای ما در دسترس قرار گرفته اند، در کجا تولید می شوند تا در نهایت در خانه های ما قرار بگیرند؟ قطعا آشنایی با تمامی کارخانه های فرش که در ایران مشغول به تولید فرش هستند، کار آسانی نبوده و به راحتی نمی توان در مورد همه آنها اطلاعاتی بدست آورد. به خصوص که ایران یکی از قطب های مهم تولید فرش در دنیا بوده و این بدان معناست که کارخانه های بسیاری درون آن در حال فعالیت می باشند. در واقع چیزی حدود بیش از 1700 کارخانه تولید فرش در ایران وجود دارد که پرداختن به همه آنها کار را دشوار کرده است، اما با این حال با معروف ترین آنها که تا حدودی می توان آشنا شد.شاید با خودتان تصور کنید که تنها شهرهای کاشان، مشهد و تبریز در تولید فرش زبانزد بوده و دیگر شهرها نقشی در این زمینه ندارند. بله این موضوع درست است که این شهرها و در راس آنها کاشان در زمینه تولید فرش بسیار مطرح هستند، اما باید در نظر داشته باشید که علاوه بر اینها شهرهای دیگری چون تهران، شیراز، اصفهان، یزد، دلیجان و کرمان نیز در این حوزه فعالیت دارند.

معرفی کارخانه های فرش

کارخانه

  • فرش زمرد کاشان
یکی از کارخانه های فرش که فعالیت خود را از سال 1369 در زمینه تولید فرش های ماشینی آغاز کرد، زمرد کاشان بود که نخستین بار به تولید فرش های 500 شانه پرداخت که در آن زمان دارای کیفیتی مثال نزدنی بودند. فرش زمرد کاشان از زمان شروع فعالیتش تا به الان دستاوردهای زیادی داشته که از عضویت در صنایع نساجی ایران، برگزیده شدن تحت عنوان واحد نمونه استان، کسب گواهینامه از جانب شرکت MCI انگلستان و... می توان به عنوان نمونه هایی از این موفقیت ها نام برد. فرش زمرد کاشان تکنولوژی پیشرفته ای داشته و در حال حاضر فرش های 700، 1000 و 1200 شانه را تولید کرده و در اختیار افراد قرار می دهد.
  • فرش نگین مشهد
در فرش نگین مشهد فرش هایی در اندازه های گوناگون و با کیفیتی بسیار عالی تولید شده و به مشتریان عرضه می گردد. بدون شک مرغوبیت بالای الیاف مورد استفاده نگین مشهد باعث کیفیت بالای فرش های آن شده است. چرا که برای بافت فرش ها از الیاف بایر آلمان استفاده شده که به دلیل هیت ست شدن پرزدهی نداشته و علاوه بر آن به علت حساسیت زا نبودن برای کسانی که مبتلا به بیماری های آلرژیک هستند، مشکل ایجاد نمی کنند. فرش های نگین مشهد در قالب 500، 700، 1000، 1200 و 1500 شانه در طرح های متنوع و رنگ های شاد و درخشان بافته شده و در دسترس عموم افراد قرار می گیرد. نگین مشهد نیز یکی دیگر از کارخانه های فرش در ایران بوده که بسیار مطرح و معروف می باشد.

بیشتر بخوانید: تنها چند دقیقه کافیست تا شیفته فرش مراکشی شوید!

  • فرش شیخ صفی اصفهان
فرش شیخ صفی نخستین فعالیت خود را در سال 1373 در اصفهان شروع کرد و امروزه می توانیم شاهد تولید و ارائه انواع فرش های با کیفیت و زیبا از آن باشیم. موضوعی که باعث جلب توجهات بسیاری به سمت فرش شیخ صفی اصفهان می شود، این است که تخصص آن تنها محدود به فرش های ماشینی و یا فقط فرش های دستباف سنتی نبوده و به عبارتی در تولید همه نوع فرشی دستی بر آتش دارد. فرش های ماشینی شیخ صفی با الیاف مرغوبی چون آکریلیک و پلی پروپیلن بافته شده و فرش های دستباف آن نیز به صورت 700، 1000 و 1200 شانه تولید می شوند. علاوه بر اینها شیخ صفی در تولید انواع فرش های مدرن، گبه و گلیم نیز فعالیت دارد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید