بهترین و پرکاربردترین فرش ها کدامند؟

بهترین و پرکاربردترین فرش ها کدامند؟
قطعا یکی از مهمترین بخش های خرید لوازم منزل، خرید فرش خواهد بود زیرا به هنگام خرید باید در نظر بگیرید که چه نوع فرشی برای منزلتان مناسب است. مثلا رنگ فرش انتخابی شما باید با مبلمان خانه تان تناسب داشته باشد تا در نهایت بتواند زیبا جلوه کند، یا مثلا باید به خوبی تشخیص دهید که چه نوع فرشی برای کدام قسمت از خانه مناسب می باشد. قطعا شما یک فرشی که برای نشیمن مناسب است را در آشپزخانه پهن نخواهید کرد و بالعکس!اگر نکاتی از این قبیل را رعایت نکنید، ممکن است وسایل منزلتان به زیبایی در کنار هم دیده نشوند به همین سبب تصمیم گرفته ایم در این مقاله بهترین و پرکاربردترین فرش ها را به شما معرفی کنیم تا به هنگام خرید با فکر آزادتری دست به انتخاب بزنید. چنانچه تمایل دارید تا در مورد این موضوع اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می دهیم که در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با پرکاربردترین فرش ها

از نظر افراد مختلف یک فرش خوب ویژگیهای متفاوتی خواهد داشت. مثلا ممکن است از نظر شما یک فرش خوب فرشی باشد که از نقش و نگارهای خاص و منحصر به فردی برخوردار بافته شود اما در مقابل فرد دیگری بر این عقیده باشد که یک فرش خوب باید رنگهای زنده و بسیاری داشته باشد. قطعا همه این موارد در کیفیت یک فرش تاثیر بسزایی خواهند داشت اما اینکه بتوان چنین فرشی را پیدا کرد، نیازمند کسب اطلاعات است. فرش کرمان، فرش تبریز، فرش کاشان و... از جمله فرش های مرغوبی هستند که با خرید آنها می توانید نسبت به انتخابتان اطمینان حاصل فرمایید.

پرکاربردترین

به عنوان مثال؛ کاشان که در زمینه بافت فرش دارای قدمت دیرینه است، اکثر ویژگیهایی که باعث جلب رضایت مصرف کننده می شود را در فرش های خود جای می دهد. مثلا فرش های کاشان از جهت بافت دارای ظرافت خاصی بوده که با کمی دقت می توانید متوجه آن شوید. همچنین از طرح های خاص و زیبایی از جمله طرح لچک ترنج برخوردار است اما در رابطه با تنوع رنگ بندی باید بدانید که فرشهای دیگر مانند فرش اصفهان در این زمینه کمی پیشتاز هستند.

شناسایی پرکاربردترین فرش ها

برای شناخت پرکاربردترین فرش ها تنها کافی است سری به مراکز فروش فرش زده و قیمت های انواع فرش دستباف و ماشینی را جویا شوید. پس از نتیجه گیری قطعا متوجه خواهید شد که فرش های دستباف به سبب نخ و الیافی که در آنها به کار برده می شود، دارای قیمت های به مراتب بالاتری نسبت به فرش های ماشینی هستند به همین جهت فرش های ماشینی که از قیمت نسبتا بهتری برخوردار هستند، بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته به خصوص قشر متوسط جامعه به خرید این گونه فرش ها اقدام می کنند، زیرا خرید آنها هم از لحاظ قیمت برایشان مقرون به صرفه خواهد بود و هم نسبت به فرش دستباف به مراقبت کمتری نیاز خواهد داشت. جدای از این موضوع نیاز نیست که به سبب خریداری یک فرش با قیمت بالا تا سالها آن را نگهداری کنید، بلکه با خرید یک فرش ماشینی می توانید پس از گذشت چند سال در صورت تمایل آن را تعویض کرده و فرش جدیدی را جایگزین آن کنید.در ادامه به معرفی دو مورد از پرکاربردترین فرش های ماشینی می پردازیم.

پرکاربردترین

بیشتر بخوانید: بهترین ابعاد و اندازه فرش‌ها چقدر است؟

  • فرش اکریلیک
این نوع فرش از جمله فرش های گران قیمت و در عین حال پرفروشی می باشد که به سبب نوع الیاف به کار برده شده در آن طرفداران بسیاری داشته و به همین سبب مورد توجه قرار می گیرد. الیاف به کار برده شده در آن سبب افزایش لطافت کلی فرش شده و از دیدگاه مصرف کننده یک فرش خوب و مناسب به نظر می رسد.
  • فرش پلی پرولین
در ساختار و بافت این نوع ار پرکاربردترین فرش ها از الیاف مصنوعی استفاده می شود به همین جهت فرش پلی پرولین نسبت به سایر فرش ها از قیمت مناسب و پایین تری برخوردار بوده و می تواند انتخاب ایده آلی برای افرادی باشد که قیمت برایشان اهمیت بالایی دارد. نکته ای هم که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که این گونه فرش  ها پس از مدت کوتاهی لطافت خود را از دست داده و در برابر تلاش های شما در رابطه با از بین بردن لکه  های سخت مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید