به دنبال چه مدل فرشی هستید؟

به دنبال چه مدل فرشی هستید؟
صنعت فرش از صنعت های قدیمی است که با مدرن شدن جوامع، تغییر و تحولاتی در آن ایجاد شده و در حال پیشرفت است. تولیدکنندگان فرش، شکل تازه ای به محصولات خود داده اند در بازار مدل های متنوعی را عرضه کرده اند که هرکدام در صنعت فرش ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارند. قطعا اگر با مدل های مختلف فرش آشنا باشید می توانید فرش مناسب تری را انتخاب کنید که از خرید آن پشیمان نشوید. سوال های اصلی که ذهن شما را با این موضوع درگیر می کند این است که آیا فرشی که برای تشریفات در هتل ها استفاده می شود با فرش کودک شما متفاوت است؟ جنس فرش آشپزخانه با جنس پادری فرق دارد؟ اگر با هم تفاوت دارند این تفاوت ها در چیست؟ و اساسا هر فرشی چه کاربردی دارد؟در این مقاله سعی می کنیم با بررسی انواع فرش ماشینی پاسخ مناسبی به این سوالات بدهیم...

فرش لوکس یکی از انواع فرش ماشینی

همانطور که از اسم این فرش ها پیداست، فرش هایی هستند فاخر با طرح ها و نقشه های چشم نواز. کسانی که به سراغ این دسته از فرش ها می روند مهم ترین چیزی که به دنبال آن هستند ظاهر فرش است هر چند که قطعا فرش بی کیفیت هم نمی خواهند اما ظرافت و طرح فرش ها در الویت قرار دارد. فرش لوکس به عنوان یکی از انواع فرش ماشینی معمولا در مکان هایی که رفت و آمد کمتری دارد مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر جنبه زیبایی و دکور دارند مثل فرش اتاق پذیرایی خانه. از انواع این فرش های لوکس می توان فرش دستبافت، فرش ابریشم، فرش ترک، فرش چهل تکه دستبافت، فرش چرم و پوست، فرش گلیم دستبافت و فرش وینتیج دستبافت نام برد.

[maxbutton id=1 ]

فرش ماشینی کلاسیکفرش ماشینی جزو یکی از پرکاربرد ترین فرش هاست، این فرش تنوع زیادی دارد و با هر دکوراسیونی می توان آن ها را هماهنگ کرد از طرفی مرغوب و با کیفیت هم هست. در این فرش ها هرچه تراکم و شانه فرش بیشتر باشد فرش ظریف تر، لطیف تر و زیباتر می شود و نقش خواناتری خواهد داشت. از انواع فرش ماشینی می توان به فرش 500 شانه ، فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه اشاره کرد که فرش 1500 شانه از جدید ترین انواع فرش ماشینی است. فرش های ماشینی را تقریبا برای تمام فضاهای خانه می توان استفاده کرد.فرش های مدرن را بشناسیدفرش هایی که به تازگی وارد خانه های ایرانی شده اند فرش های مدرن هستند، طرح آن ها به گونه ای است که می توانید در هر فضایی از آن ها استفاده کنید و بسیار پرکاربرد هستند. از نظر بافت و جنس نیز تنوع دارند از فرش های بدون پرز گرفته تا فرش هایی با پرزهای بلندتر از حد معمول. از جمله این فرش ها، فرش شگی ، فرش شنل و فرش گلیم هستند. شما هر مدل فرش با هر جنس و طرحی را که بخواهید در میان فرش های مدرن پیدا می کنید.فرش های فانتزیانواعدسته ای دیگری از فرش ها که بیشتر بین جوانان و خانواده هایی که کودک دارند بسیار محبوب است فرش های فانتزی هستند، این فرش ها طرح های متفاوتی مانند طرح ساختمان ها، اشکال مدرن، شخصیت های کارتونی، بازی های کارتونی و ... دارند. استفاده از این فرش ها بیشتر برای فضاهای ساده و صمیمی مناسب است و نه فضاهای کلاسیک و رسمی.فرش گرد، کناره و پادریپادری و کناره ها فرش های پرکاربردی هستند که فضای مخصوصی برای استفاده از آن ها وجود دارد و شما نمی توانید این فرش ها را در اتاق نشیمن یا پذیرایی قرار دهید اما برعکس فرش گرد، فرشی شیک و زیبا است که شما می توانید از آن در تمام نقاط خانه استفاده کنید. در این دسته از فرش ها همه مدل طرح و رنگی را پیدا می کنید از طرح های سنتی گرفته تا مدرن و فانتزی... .از فرش کناره با طرح های رسمی تر و ساده در هتل ها، رستوران ها نیز استفاده می شود از این رو به آن ها فرش تشریفات نیز می گویند. این فرش ها عموما بافت ماشینی دارند و به صورت رول شده در عرض های متفاوتی ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ فرش اتاق پذیرایی کدام رنگ است؟

فرش های گلیم و گبه گلیم و گبه از زیراندازهای سنتی و اصیل کشور ما هستند، طرح ها و نقش های آن ها بسته به اقلیم جغرافیایی متفاوت است و بافندگان آن ها بیشتر از عناصر طبیعیت و طرح های ذهن خود استفاده می کردند و در بافت آن الیاف طبیعی مانند کرک و پشم استفاده می شده هرچند که امروزه آن ها را بیشتر به صورت ماشینی می بافند. فرش گلیم پرز ندارد و نازک است و برعکس فرش گبه ضخیم و پرزدار است که به آن فرش خرسک هم می گویند. این فرش ها در سبک های سنتی و حتی مدرن نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از گلیم ها بیشتر به عنوان فرش آشپزخانه استفاده می شود.فرش های نسل نو، جدیدترین انواع فرش ماشینیانواعفرش های کلاریس فرش های جدیدی هستند و به روش متفاوتی تولید می شوند. به این شکل که اول فرش 700 شانه بافته شده و سپس طرح به وسیله دستگاه های دیجیتال و جوهر افشان روی آن چاپ می شود. این فرش ها کیفیت بسیار بالا و ویژگی های منحصر به فردی دارند، آن ها نرم و لطیف هستند، پرزدهی ندارند، ایجاد حساسیت نمی کنند، شست و شوی آسانی دارند و بسیار پرکاربرد و پرطرفدار هستند که شامل دسته های فرش کلاریس فانتزی، فرش کلاریس کودک، فرش کلاریس کهنه بافت و فرش کلاریس سنتی هستند. فرش کلاریس را بسته و سلیقه تان می توانید در تمام فضاهای خانه استفاده کنید.  
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید