خانه ای شیک با خرید فرش‌ های گبه

خانه ای شیک با خرید فرش‌ های گبه
فرش‌ها یکی از المان‌های مهم و موثر در دکوراسیون منازل هستند که حس آرامش و گرما به محیط می‌بخشند. اهمیت فرش در منازل به قدری بالاست که در تمامی سبک‌های دکوراسیون اعم از کلاسیک تا مدرن، برای آن جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. البته که رنگ، جنس و مدل فرش‌ها در دکوراسیون‌های مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اما آن چیزی که مهم است، توجه به فرش و اهمیت آن در دکوراسیون است. اگر همواره به زیبایی منزل خود اهمیت می دهید و یا به دنبال فرشی اصیل برای تزئین محیط زندگی خود هستید، در این مقاله با ما هرماه شوید تا در ادامه یکی از قدیمی‌ترین فرش‌های ایرانی را به شما معرفی کنیم.فرش گبه چه نوع فرشی است؟احتمالا تا کنون اسم فرش گبه به گوشتان خورده است. این فرش زیبایی منحصربه‌فردی دارد و تا حدودی با سایر فرش‌ها متفاوت است. اگر بخواهیم مهم‌ترین وجه تمایز فرش‌ های گبه را با سایر نمونه‌ها ذکر کنیم، باید به ابعاد، طرح و وزن آن بپردازیم.این فرش ها ابعاد نسبتا کوچکی دارند. اگر تا کنون نمونه ای از آن را از نزدیک دیده باشید، حتما متوجه سایز نسبتا کوچک آن شده‌اید. یکی از راه‌های شناخت فرش‌های گبه توجه به ابعاد کوچک و پرزهای بلند آن است.این فرش ها که از قدیمی‌ترین فرش‌های ایرانی به حساب می‌آیند، در سال‌های دور اغلب توسط بافندگان زن تهیه می‌شدند. روش بافت آن هم به این ترتیب بوده است که بافنده با استفاده از قوه تصور خود و با الهام از اشیا و جاندارانی که در محیط پیرامون خود می دیده، بافت فرش را آغاز می کرده است در واقع اشکال انتزاعی ریشه اصلی طرح‌های فرش‌های گبه دستبافت را تشکیل می دادند. این فرش‌ها طرح‌های شلوغی ندارند و همین ویژگی به شدت در محبوب شدن آنها تاثیر داشته است. از رایج ترین و محبوب ترین طرح‌های آن نیز می‌توان به طرح‌های: درخت، شیر، ایلاتی، راه راه، کم، خشتی و... اشاره کرد.فرش‌ های گبه نسبتا سنگین هستند و ضخامت بالایی دارند. جالب است بدانید که ارتفاع پرزهای این فرش بیش از 1 سانتی متر است از همین رو به خرسک هم شهرت دارند که برای پوشش کف در مناطق سردسیری بسیار مناسب هستند.

انواع فرش‌ های گبه

اگرچه این فرش ها در ابتدای کار دستبافت بوده‌اند، اما به دلیل استقبال بی‌نظیر افراد از آن، کارخانه‌های تولید فرش به فکر عرضه مدل های ماشین بافت افتادند. شهر کاشان که به عنوان خاستگاه تولید فرش‌های ماشینی در جهان شناخته می‌شود، خیلی زود کار تولید فرش ماشینی گبه را آغاز کرد و به لطف وجود ماشین‌ها، فرش‌های گبه طرح و نقش‌های تازه‌تر و متنوع تری پیدا کردند و به همین دلیل بازار هدف گسترده‌تری را از آن خود کردند.همان طور که پیشتر هم گفته شد، این فرش ها ابعاد کوچکی دارند و عموما در اندازه‌های 2 تا 6 متر قابل تهیه هستند. البته ناگفته نماند که برخی از کارخانه‌های تولید فرش‌های ماشینی گبه، بنا بر درخواست مشتری امکان تهیه نمونه هایی در ابعاد بزرگتر را هم فراهم کرده‌اند.

فرش‌

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/blog/details/23/فروش-اقساطی- text=خرید اقساطس فرش ]

اگر به دنبال یک فرش گبه ماشینی با کیفیت و متفاوت هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا به فکر خرید فرش از شهر کاشان باشید زیرا سالهاست که از تولید فرش‌های ماشینی گبه در این شهر می‌گذرد؛ فرش‌هایی که ضمن زیبایی و اصالت، کیفیت بی‌نظیری دارند.

آیا فرش‌ های گبه ماشینی کیفیت لازم را دارند؟

همه ما به دنبال فرشی زیبا و باکیفیت برای منازلمان هستیم. بدون شک گبه یک انتخاب مناسب برای هر خانه‌ای خواهد بود. به طور کلی تراکم، شانه و نوع نخ مورد استفاده، تعیین کننده کیفیت فرش خواهد بود. ما در ادامه هر یک از این موارد موثر را بررسی خواهیم کرد.اگر از علاقمندان به فرش‌های ماشینی باشید، حتما می دانید که شانه و تراکم دو عنصر بسیار مهم در زمان خرید و انتخاب فرش‌های ماشینی به حساب می‌آیند. شانه همان تعداد گره‌های فرش در 1 متر از عرض فرش است و منظور از تراکم، تعدد گره‌های فرش در 1 متر از طول آن است. فرش‌های گبه‌ای که در بازار وجود دارد 320، 500 و 700 شانه هستند که از زیبایی و نرمی مطلوبی برخوردار می باشند.نوع نخ مورد استفاده در فرش، از دیگر المان‌های موثر در تعیین کیفیت فرش است. فرش‌ های گبه ماشینی هم در مقایسه با سایر فرش‌های ماشینی ارتفاع و ضخامت بیشتری دارند. البته این افزایش ضخامت، از 1 الی 2 میلی متر تجاوز نمی کند. برای تولید فرش‌های ماشینی گبه از نخ‌های پلی ‌پروپیلن و پلی استر استفاده می‌شود. نکته مهم اینکه این نخ‌ها پیش از استفاده  هیت ست می شوند. به طور کلی تمامی نخ‌های مورد استفاده در تولید فرش‌های ماشینی، پیش از به کار برده شدن در طی یک فرآیند حرارت داده می شوند. این حرارت کمک می کند تا نخ‌ها مقاومت قابل قبولی در برابر رطوبت، حرارت، نور، ساییدگی، مواد شوینده و...  پیدا کنند. این اقدام ضمن اینکه عمر مفید فرش گبه ماشینی را افزایش می دهد، به میزان قابل توجهی موجب کاهش پرزدهی آن نیز می‌شود.برای تولید فرش‌های ماشینی مرغوب در شهر کاشان از نخ‌های هیت ست شده استفاده می‌شود که این ویژگی در فرش‌های ماشینی گبه نیز گنجانده شده‌ است. بدین ترتیب فرش‌های ماشینی گبه که با استفاده از پلی استر و پلی پروپیلن و هیت ست شدن تهیه می شوند، پرزدهی ندارند به همین دلیل برای افرادی که دچار آلرژی‌های پوستی و تنفسی هستند، گزینه ایده آلی خواهند بود.اعجاز فرش گبه در دکوراسیون داخلی

فرش‌

بیشتر بخوانید: چگونه سلامت فرش‌های دستباف خود را حفظ کنیم؟

بدون شک برای آراستگی خانه‌هایی که به سبک کلاسیک دیزاین شده اند، از فرش‌های کلاسیک و برای خانه‌های مدرن از فرش‌های تازه‌تر و مدرن استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های خارق العاده فرش‌های گبه ماشینی، همخوانی آنها با دکوراسیون مدرن و سنتی است. استفاده از فرش‌های ماشینی گبه در دکوراسیون سنتی کار بسیار ساده‌ای است زیرا همان طور که گفتیم این نوع از فرش بسیار اصیل و قدیمی است و به خوبی با فضاهای سنتی ترکیب می‌شود. به این ترتیب شما می توانید برای ایجاد یک فضای سنتی به سراغ فرش‌های گبه ماشینی بروید. مثلا می توانید کف تخت‌های چوبی را با استفاده از فرش‌های زیبای گبه ماشینی بپوشانید و با قرار دادن چند پشتی و یک سماور به راحتی یک فضای زیبای سنتی خلق کنید. علاوه بر ان می توانید با کمی جسارت برای آراستگی بیشتر خانه‌های مدرن خود، باز هم به سراغ فرش‌های گبه ماشینی بروید. این نوع فرش‌ها به خاطر طرح‌های متفاوت و خلوتشان به راحتی با فضاهای مدرن نیز ترکیب می‌شوند و به فضاهای این چنینی روح و اصالت می‌بخشند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید