خرید فرش آشپزخانه و انتخابی ایده‌آل‌

خرید فرش آشپزخانه و انتخابی ایده‌آل‌
حتما تا به حال بارها شنیده اید که آشپزخانه ها قلب تپنده هر خانه ای هستند چرا که روزانه فعالیت های زیادی درون آن صورت گرفته و به این ترتیب اعضای خانواده در آن به دور یکدیگر جمع شده و لحظاتی را در کنار هم سپری می کنند. پس بدیهی است که همیشه باید حال و هوایی گرم و لذتبخش در این فضای کوچک اما مهم در جریان باشد. برای همین سوالی که در این میان پیش می آید، این است که چه مواردی باعث به وجود آمدن چنین محیطی می شوند؟ در خصوص آشپزخانه عوامل مختلفی مثل چیدمان وسایل، نور کافی، تاثیرگذاری رنگ ها در کوچک یا بزرگ نشان دادن فضا و... وجود دارد که انتخاب فرش مناسب آشپزخانه نیز یکی از آنها را شامل می شود. اگر به اندازه کافی در خرید فرش آشپزخانه خود دقت داشته باشید، در آن صورت می توانید قلب خانه تان را به فضایی دوست داشتنی و زیبا تبدیل کنید تا از تمام لحظه هایی که درون آن مشغول به کار هستید، لذت ببرید.

ویژگی‎‌های ایده آل خرید فرش آشپزخانه

به طور کلی برای آنکه بتوانید فرش مناسبی را برای بخش های مختلف خانه انتخاب کنید، لازم است که به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان توجه ویژه ای داشته باشید. مثلا اگر مایلید تا از سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید، پس در انتخاب وسایلی مثل فرش هم باید این مورد را لحاظ کنید. بدون شک استفاده از فرش مدرن در خانه ای با سبک کلاسیک چندان جالب نمی شود و بالعکس. حال این موضوع در رابطه با آشپزخانه نیز صدق می کند. همینطور رنگ کابینت ها و کفپوش هم به شما در انتخاب درست فرش کمک می کند؛ مثلا اگر کابینت هایتان رنگ تیره ای دارند، می توانید با استفاده از فرشی به رنگ خنثی و روشن مانع از کوچک و دلگیر شدن فضای آشپزخانه شوید. همچنین اگر کابینت ها به رنگ صدفی و یا رنگ های نزدیک به آن باشند، می توانید با فرشی به رنگ کرم و یا فیلی هارمونی چشم نوازی ایجاد کنید. در کنار همه این موارد باید به سبک بودن فرش و کوتاهی پرزهای آن نیز توجه زیادی داشته باشید.

المان های تاثیرگذار در خرید فرش آشپزخانه

خرید

بیشتر بخوانید: فرش هایی برای زیبا تر کردن خانه

  • جنس
  • سبک بودن
  • طرح متناسب با سبک دکوراسیون
  • انتخاب رنگ هم خانواده با رنگ کابینت ها و دیوار
  • نوع کفپوش
  • در نظر گرفتن ابعاد مناسب ( نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک)
یادتان باشد که در خصوص انتخاب ابعاد فرش آشپزخانه باید به نکته ای توجه داشته باشید که اگر در آشپزخانه تان قصد استفاده از میز ناهارخوری دارید، باید ابعادی را برای فرش در نظر بگیرید که میز کاملا در وسط آن قرار گرفته و در صورت بیرون کشیدن صندلی ها نیز پایه از محدوده فرش خارج نشود.برای آشپزخانه کلاسیک چه فرشی انتخاب کنیم؟قبل از هر چیز باید به خوبی با فرش کلاسیک و ویژگی های کلی آن آشنا شوید تا راحت تر بتوانید تشخیص دهید که چنین فرشی مناسب آشپزخانه تان هست یا نه. به طور کلی فرش های کلاسیک دارای طرح و نقش های سنتی و گاها شلوغی بوده و به جهت داشتن تراکم بالا بیشتر برای آن دسته از دکوراسیون هایی مناسب تلقی می شوند که حالتی رسمی دارند. بنابراین اگر دکوراسیون منزلتان مدرن باشد، نباید نظم آن را با انتخاب فرشی کلاسیک از بین ببرید. برای آشپزخانه مدرن چه فرشی انتخاب کنیم؟اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زندگی به دور از تجملات را بیشتر برای دکوراسیون داخلی منزلتان می پسندید، پس بدون شک فرش های مدرن انتخاب درستی برای شما خواهند بود چون فرش های مدرن برخلاف فرش های کلاسیک فاقد طرح و نقش های ریز و شلوغ بوده و ظاهر ساده ویژگی بارز آنها است. در اینگونه فرش ها از طرح های درشت و ساده استفاده شده و می توان گفت که در مقایسه با فرش های کلاسیک دارای تنوع رنگی کمتری هستند به همین خاطر اغلب برای فضای آشپزخانه ها انتخاب مناسبی در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال فرش شنل از هر لحاظ انتخاب ایده آلی برای خرید فرش آشپزخانه محسوب می شود؛ چرا که پرزهای نرم و کوتاهی داشته و جنس الیاف آن به گونه ای است که به راحتی قابل شستشو می باشد و در نتیجه برای محیط پر رفت آمدی مثل آشپزخانه کاملا مناسب به نظر می رسد چون تمیز نگه داشتن فرش پرز بلند دردسرهای خودش را دارد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید