دنیای کودکان را جذاب‌تر کنیم

دنیای کودکان را جذاب‌تر کنیم
دکوراسیون اتاق کودک واقعا جذاب است. به طوری که می توان از دیدن ان لذت برد. آیا تا کنون تجربه طراحی دکوراسیون اتاق کودک را داشته اید؟ بسیاری از پدر و مادرها این شانس را داشته اند تا اتاق کودک دلبندشان را با عشق و علاقه طراحی کنند. به نظر شما برای زیباتر شدن اتاق کودک باید به چه المان‌هایی توجه کرد؟ بدون شک سرویس چوب یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای اتاق کودک در نظر گرفته می شود. اما علاوه بر آن، باید به فرش هم توجه ویژه ای داشت. متاسفانه عده ای از مادر و پدرها از اهمیت و تاثیر فرش بر دکوراسیون اتاق کودک غافل هستند و آخرین چیزی که برای اتاق می خرند، فرش است.فرش کودکانه بسیار مهم است و علاوه بر جنبه‌های زیبایی شناسی، بر سلامت کودک هم اثرگذار خواهد بود. به عنوان مثال فرشی که جنس مناسبی نداشته باشد و مدام پرز بدهد، می تواند زمینه ساز بروز حساسیت‌های پوستی و تنفسی در کودک باشد. اگر تصمیم دارید تا برای اتاق کودکتان فرش خریداری کنید، در این مقاله با ما همراه شوید. ما سعی می کنیم در این مقاله به نکات مهمی که باید پیش از خرید فرش اتاق کودک به آن توجه شود، بپردازیم.

چگونه یک فرش کودکانه جذاب برای انتخاب کنیم؟

این که کدام فرش کودکانه جذاب‌تر است و چه گزینه ای بیشتر به دل می نشیند، کاملا به سلیقه و خواسته شما بستگی دارد.  یک فرش زیبا تاثیر به سزایی بر روحیه کودک خواهد داشت. این روزها نمونه‌های زیادی در بازار وجود دارد که می توانید از میانشان انتخاب کنید. برخی از این فرش‌ها بسیار ساده هستند و از جزئیات زیادی برخوردار نمی باشند. برخی دیگر با توجه به شخصیت‌های مطرح و محبوب کارتونی طراحی شده اند و برخی دیگر ضمن زیبایی، هوش و فکر کودک را هم نشانه می گیرند. شما می توانید از میان این سه گزینه یکی را انتخاب کنید.

فرش

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/carpet/group/28/فرش-کودک text=مدل های فرش کودک ]

فرش های ساده که جزئیات زیادی ندارند و اغلب رنگی خنثی دارند، برای اتاق‌هایی که به صورت مدرن طراحی شده اند، بیشترین کارایی را دارند. این دست از فرش‌ها از شلوغ شدن محیط جلوگیری می کنند.اگر به دنبال فرش فانتزی و مدرن هستید، باید بدانید که در این راه با طیف گسترده ای از نمونه‌های مختلف مواجه هستید که می توانید با توجه به جنسیت و سلیقه کودکتان یکی را انتخاب کنید. این روزها فرش‌های زیادی با طرح‌های سیندرلا، راپونزل، پاندای کنگ فوکار، بتمن، مرد عنکبوتی و... در بازار وجود دارند که می توانید از میانشان یکی را انتخاب کنید.به تازگی استفاده از فرش‌هایی که با فکر و نگاه کودک هم بازی می کنند، به شدت رونق پیدا کرده است. فرش‌هایی با طرح کهکشان و منظومه شمسی از این نمونه‌ها به حساب می آیند که می توان از آنها برای آموزش دادن کودک و معرفی سیارات مختلف به وی بهره برد. در برخی از فرش‌ها، قاره‌های جهان به طور هنرمندانه ای به تصور کشیده شده است. به طوری که ضمن زیبایی، اطلاعاتی را در اختیار کودک قرار می دهد. شما می توانید با تهیه فرش‌هایی این چنینی، اطلاعات مختلفی را در خصوص هر قاره در اختیار فرزندتان قرار دهید. در نمونه ای دیگر، حروف انگلیسی با رنگ‌های مختلف در سطح فرش نقش بسته اند و شما می توانید در زمانی که با کودکتان بازی می کنید، این حروف را هم به وی آموزش دهید.چه فرشی برای اتاق دخترانه و پسرانه مناسب است؟

فرش

بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین فرش‌ها برای اتاق کودک

همان طور که می دانید، در طراحی دکوراسیون داخلی به رنگ‌ها توجه زیادی می شود. فضا و رنگ اتاق کودک باید با جنسیت او همخوانی داشته باشد. این همان فاکتور بسیار مهمی است که باید در انتخاب فرش هم مورد توجه قرار بگیرد.عموما در طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه از رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش، یاسی و نارنجی استفاده می شود. این قاعده کلی باید در زمان خرید فرش هم مورد توجه قرار بگیرد. اغلب فرش کودکانه اتاق دختران طرح‌های لطیف و آرامی دارند و به لطافت فضای اتاق می افزایند. اگر برای اتاق فرزند پسرتان به دنبال فرش هستید، باید به سراغ فرش‌هایی با رنگ پس زمینه طوسی، فیلی، سورمه ای، آبی و کرم بروید. این رنگ‌ها بیشترین کاربرد را در اتاق‌های پسرانه دارند. بهتر است برای اتاق‌های پسرانه به دنبال فرش‌هایی با طرح‌هایی مثل ماشین، سفینه وهواپیما باشید. طرح‌هایی از این قبیل نظر فرزند دلبندتان را بیشتر جلب خواهد کرد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید