دیوارها؛ عضوی فراموش شده در دکوراسیون

دیوارها؛ عضوی فراموش شده در دکوراسیون
اگر می خواهید خانه ای زیبا داشته باشید و به دکوراسیون آن اهمیت می دهید باید تمام جوانب را در نظر بگیرید. تنها با خرید مبلمان، پرده و فرش زیبا نمی توانید به دکوراسیون ایده ال خود برسید. بلکه باید اجزای به نظر کم اهمیت مانند وسایل دکوری،‌ آینه‌ها، دیوارها،‌ میز‌های کوچک و ... را نیز در نظر بگیرید. شاید در نگاه اول مسئله ای پیش پا افتاده به نظر برسد که رنگ دیوارها را تغییر دهیم و یا از لوسترهای متفاوت استفاده کنیم اما بعد از تغییر هر یک از این اجزای کوچک، تاثیرگذاری آن‌ها به خوبی نمایان می شود. یکی از فضاهایی که در دکوراسیون قدرت مانور بالایی دارد همین دیوارهای به ظاهر کم اهمیت هستند. شاید به نظر نرسد ولی دیوارها فضای کاربردی زیادی دارند مخصوصا در خانه‌های کوچک که به خوبی از آن‌ها می توان کمک گرفت. در اکثر خانه‌ها دیوار‌ها رنگ‌های روشنی مانند کرم، سفید و استخوانی دارند که تاثیر به سزایی در نمای خانه ندارد. کافی است با چند ترفند کوچک و تزئین دیوار ، به آنها جان دهیم و نقش آن‌ها را پررنگ کنیم.
  1. با تزئین دیوار ، آنها را زنده کنید

می توانید برای پر رنگ کردن قسمتی از فضای خانه،‌ از دیوار پشت آن کمک بگیرید تا جلب توجه کنید. همین طور خود دیوار می تواند به عنوان کانون دکوراسیون در نظر گرفته شود. برای این کار بهتر است از رنگ‌ها کمک بگیرید. انتخاب یک رنگ تند و شاد یا رنگ سرد و تیره تمام توجه را به خود جلب می کند. اما به یاد داشته باشید تنها یک و یا دو دیوار را تغییر دهید در غیر اینصورت یک رنگ در خانه غالب می شود که ممکن است بر روحیه شما تاثیر منفی بگذارد چون انتخاب رنگ در حس خانه شما بسیار موثر است. می توانید برای نمایی منظم‌تر از رنگ‌های استفاده شده در مبل‌ها و یا فرش‌ها کمک بگیرید.
  1. دیواری از جنس متفاوت داشته باشید

تزئین

[maxbutton id=1 ]

یکی از ایده‌هایی که به تازگی در بین مردم بسیار محبوب شده است استفاده از بافت‌های متفاوت در تزئین دیوار است. در این مورد نیز مانند استفاده از رنگ‌ها، نباید زیاده روی کنید و تمام دیوار‌ها را یک شکل کنید بلکه با تغییر بافت در یک دیوار و یا بخش کوچکی از دیوار، نقش آن را پررنگ کنید. برای تغییر دیوار‌ها می توانید از بافت‌های سنتی مانند آجر‌ها و یا سنگ‌های یک تکه استفاده کنید. استفاده از چوب هم به عنوان یک عنصر زنده تاثیر فوق العاده ای در فرش دارد.
  1. دیواری از کاغذ بسازید!
نقشی که کاغذ دیواری‌ها در دکوراسیون خانه ایفا می کنند بسیار پر رنگ است. کاغذ دیواری‌ها استفاده راحت‌تری دارند و نسبت به تغییراتی مانند استفاده از آجر درد سر کمتری هم دارند. از طرفی این کاغذ‌ها تنوع بسیار بالایی داشته و تمام طرح‌ها و سلیقه‌ها را پوشش می دهند. برای فضاهای متفاوت مانند اتاق کودک، آشپزخانه و ... کاغذ دیواری‌هایی مرتبط طراحی شده اند. خلاقیت دیگری که در کاغذ دیواری‌ها وجود دارد نقش‌های یک تکه و یک دست مانند پوستر و نقاشی‌ها است؛ مثلا می توانید یکی از دیوارهای خانه خود از یک پوستر یک تکه استفاده کنید.
  1. فضای پنهان خانه شما

تزئین

بیشتر بخوانید: دکوراسیون سرویس بهداشتی را فراموش نکنید

در اکثر خانه‌ها ‌همه تمایل دارند تا از وسایل تزئینی و یا دکوری استفاده کنند اما ممکن است در خانه‌های کوچک همچین فضایی نباشد، نگران نباشید می توانید به سراغ تزئین دیوار بروید. دیوارها فضاهای ایده آلی برای وسایل دکوری هستند که از طرفی حجمی از فضای خانه را کم نمی کنند،‌ این کار را می توانید با طاقچه‌ها و یا قفسه‌های چوبی انجام دهید. همین طور استفاده از دیوار‌ها برای کتابخانه بهترین مکان است تا از آن‌ها استفاده کاربردی کنید. تعبیه جا لباسی‌های کوچک و یا آویز‌هایی برای وسایل نیز یکی دیگر از استفاده‌های مفید از دیوار‌هاست.
  1. با تزئین دیوار ، گالری هنر‌های زیبا بسارید

تزئین

یکی دیگر از کارهای ساده و راحتی که برای تزئین دیوار می توانید انجام دهید استفاده از تابلو‌های نقاشی،‌ قاب عکس‌های خانوادگی، دیوارکوب‌های تزیینی، تابلو فرش‌ها و ... است. شما می توانید دیوارهای ساده و بلااستفاده خود را به یک گالری هنری تبدیل کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. نکته مهمی وجود دارد که دیوارهایی که در معرض طولانی مدت دید قرار دارند، مانند دیوار پشت تلویزیون را خیلی شلوغ نکنید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید