راهنمای کامل خرید انواع فرش ماشینی

راهنمای کامل خرید انواع فرش ماشینی
اگر به دنبال خرید فرش ماشینی هستید قبل از هر اقدامی اول این مطلب را بخوانید چون ما سعی کرده ایم در این مطلب هر نکته ای که به انتخاب فرش مناسب کمک می کند را ذکر کنیم. همه ما برای خرید فرش فاکتورهایی را در نظر داریم که شاید همه آن‌ها با هم امکان پذیر نباشد. بنابراین باید بدانیم کدام ویژگی‌ها الویت دارد و از کدام ویژگی می توانیم چشم پوشی کنیم؟ به طور کلی در انتخاب فرش دو موضوع اصلی وجود دارد که یکی از آن‌ها زیبایی و ظاهر فرش است و دیگری موضوع دوام و کیفیت آن است که هر کدام به عوامل گوناگونی بستگی دارد. بررسی این عوامل و ویژگی‌ها قبل از خرید انواع فرش ماشینی باعث می شود تا انتخاب دقیق‌تر و مناسب‌تری داشته باشیم.

ویژگی های مهم در خرید انواع فرش ماشینی

برای انتخاب یک فرش زیبا باید به چند فاکتور اساسی توجه کنیم؛ یکی از اصلی‌ترین این فاکتورها شانه فرش یعنی همان گره‌های بافته شده در یک متر فرش است که میزان انسجام فرش را بیشتر می کند. در واقع هر چقدر که تعداد این گره‌ها بیشتر باشد نقش فرش بیشتر جلوه می کند و خطوط آن با کیفیت بیشتر دیده می شود. به همین دلیل فرش‌هایی با شانه و ‌تراکم بالاتر زیبایی بیشتری دارند. نکته دیگر تعداد رنگ به کار رفته در فرش است که می تواند زیبایی فرش را بیشتر کند و یا از بین ببرد. فرش‌های ماشینی در تنوع متفاوتی بافته می شوند که نمونه‌هایی مانند فرش کلاریس بدون محدویت رنگ تولید می شود. طبیعتا با افزایش میزان رنگ استفاده شده در فرش نمای فرش زیباتر می شود. البته یکی دیگر از عوامل اصلی در زیبایی فرش نوع نخ آن است که در کیفیت فرش نیز تاثیر دارد. تفاوت رنگپذیری و شفافیت انواع نخ‌های فرش ماشینی باعث می شود تا کیفیت و شدت رنگ‌ها در فرش‌های مختلف با هم تفاوت داشته باشد، البته این موضوع به مرغوبیت نخ استفاده شده نیز بستگی دارد.طرح فرش را متناسب با دکوراسیونتان انتخاب کنید!

خرید

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/carpet/group/136/بیضی-ترک-کلکسیون-سمرقند text=مدل های فرش بیضی ترک ]

برای انتخاب یک طرح مناسب اول باید سبک دکوراسیون خود را به خوبی بشناسید و بدانید که چه طرح‌هایی مناسب فضای شماست چون ممکن است فرشی پشت ویترین مغازه زیبا به نظر برسد در حالی که در خانه شما اصلا جلوه ای نداشته باشد برای همین لازم است همه چیز را در قیاس با دکوراسیون خانه خود بسنجید. مبلمان، پرده‌ها، رنگ دیوارها، رنگ کفپوش و ... همه از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون هستند که اتفاقا در انتخاب طرح و رنگ فرش نیز تاثیر گذارند. نکته مهم دیگری که باید برای انتخاب فرش مد نظر داشته باشید ابعاد فضا و همین طور ابعاد فرش است. فرش پس از پهن شدن در خانه باید حداقل 25 سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد، این فاصله بسته به فضای شما و مبلمانتان قابل تغییر است. هرچقدر فاصله فرش را از دیوارها بیشتر کنید فضای شما قطعا بزرگتر به نظر می رسد. اکثر افراد به انتخاب فرش‌های مستطیل عادت کرده اند در حالی که فرش‌های بیضی و گرد از نظرها دور مانده اند. این که چه مدل فرشی را برای خانه خود استفاده می کنید ارتباط مستقیمی با فضا و چیدمان شما دارد اما اگر به اندازه کافی فضا دارید حتما به سراغ فرش‌های گرد و بیضی هم بروید چون آن‌ها با داشتن خطوط منحنی انرژی و صمیمیت بیش‌تری به همراه خواهند داشت.

بررسی جنس نخ قبل از خرید انواع فرش ماشینی

جنس نخ‌های به کار رفته در خرید انواع فرش ماشینی نه تنهایی در زیبایی فرش نقش دارد بلکه عامل اصلی کیفیت فرش محسوب می شود. بهترین نخ برای فرش ماشینی نخ اکرولیک است که در تولید محصولات درجه یک به صورت هیت ست شده به کار می رود. این فرآیند کمک می کند تا نخ‌ها مقاومت بیشتری داشته باشند که در نتیجه طول عمر آن‌ها افزایش می باید. این‌ها عموما پرزدهی ندارد و مانند سایر فرش‌های ماشینی ایجاد حساسیت نمی کند. فرش بافته شده با نخ‌های اکرولیک سبک هستند و نخ‌های آن حالت پفکی دارد. در فرش‌های ماشینی با افزایش شانه و‌ تراکم فشردگی فرش بیشتر شده که در نتیجه گرد و غبار کمتری به داخل آن نفوذ می کند. همین موضوع یکی از مزیت اصلی فرش‌های ماشینی با‌ تراکم بالا محسوب می شود.به برند تولید کننده فرش توجه کنید!در هنگام خرید انواع فرش ماشینی فریب فروشندگان تقلبی را نخورید و حتما از تولیدکنندگان معتبر خرید کنید چون ممکن است نمونه‌های بی کیفیت فرش را با همان طرح و رنگ به شما ارائه دهند. تولیدکنندگان معتبر و بنام زیادی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که با اطمینان خاطر می توانید فرش خود را تهیه کنید. هرچند از آنجایی که شهر کاشان قدمت دیرینه ای در این زمینه دارد و اولین شهریست که به تولید فرش ماشینی روی آورد؛ می توان گفت برندهای معتبر و شناخته شده فرش کاشان محصولاتی با کیفیت عالی ارائه می دهند.به دنبال فرش ارزان باشید!

خرید

بیشتر بخوانید: آیا به دنبال فرش با قیمت مناسب هستید؟

حتما شما هم شنیده اید که می گویند هیچ ارزانی بی دلیل نیست. البته که ما هم معتقدیم هیچ ارزانی بی دلیل نیست اما شاید راه‌هایی میان بر مانند خرید اینترنتی برای خریدی ارزان‌تر وجود داشته باشد. خرید اینترنتی کلا از شیوه‌های نوینی است که کم کم جای خود را بین مردم باز کرده است. شاید در ابتدا افراد، تنها کالاهایی کم ارزش را از فروشگاه اینترنتی تهیه می کردند اما امروزه کالاهایی مانند فرش، موبایل و ... نیز به صورت اینترنتی به فروش می رسد. فروشگاه اینترنتی فرش با فراهم کردن بستری سریع و متنوع از تمام برندهای معتبر این امکان را ایجاد می کند تا در زمانی بسیار کم فرش مورد نظر خود را انتخاب و از آن مهم‌تر فرش را با قیمت درب کارخانه تهیه کنید چون این فروشگاه‌ها به طور مستقیم با کارخانه در ارتباط هستند و بعد از خرید شما فرش مستقیم از کارخانه بارگیری می شود؛ پس قاعدتا هزینه‌هایی مانند انبار، اجاره فروشگاه و ... ندارند و تمام کار آن‌ها به صورت اینترنتی و تلفنی انجام می شود. نکته مهم انتخاب فروشگاه معتبر اینترنتی است که اعتبار آن هم با بررسی ویژگی‌هایی مانند استعلام آدرس دفتر مرکزی، شماره‌های تماس، نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ملی ثبت و ... قابل تشخیص است بنابراین این شیوه می تواند به طرز چشم گیری هزینه‌های شما را کاهش دهد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید