راه‌هایی برای پوشاندن شوفاژها در خانه

راه‌هایی برای پوشاندن شوفاژها در خانه
استفاده از برخی از وسایل و تجهیزات از لازمه‌های زندگی در هر خانه ای به شمار می رود. به عنوان مثال شوفاژها جزء عناصر بسیار مهمی در خانه هستند که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. اما همان طور که می دانید این عناصر چهره زیبایی ندارند و می توانند ظاهر مثبت خانه را تحت تاثیر قرار دهند. برای اینکه بتوانید ضمن اسفاده از شوفاژها ظاهر بهتری به فضای خانه ببخشید، در این مقاله با ما همراه شوید تا چند راهکار ساده برای پوشش شوفاژها را پیشنهاد دهیم.

راهکار اول- استفاده از قاب شوفاژ

اولین و ساده‌ترین راهکار استفاده از قاب شوفاژ است. این قاب‌ها به خوبی ظاهر شوفاژها را می پوشانند و فضای بهتری برای دکوراسیون منزل شما خلق می کنند. این قاب‌ها ساختار پیچیده و عجیب و غریبی ندارند به همین دلیل می توانید برای مدیریت هزینه‌ها، خودتان دست به کار شوید و این قاب‌ها را بسازید. البته قبل از این که دست به ساخت بزنید، این نکته را مدنظر داشته باشید که این قاب‌ها قابلیت هماهنگی با فضای دکوراسیون داخلی منزلتان را دارند؛ مثلا در صورتی که شوفاژ در زیر پنجره قرار گرفته باشد، باید از الوارهای ساده استفاده کنید. اما اگر شوفاژ درست در میانه دیوارهای اصلی اتاق پذیرایی و یا نشیمن قرار داشته باشد، می توانید با استفاده از چوب و الوار، یک میز کوچک خلق کنید تا ضمن پوشاندن ظاهر شوفاژها، از ان به عنوان یک عنصر دکوراتیو و کاربردی هم بهره ببرید.راهکار دوم- رنگ کردن شوفاژهاهمان طور که می دانید همیشه تفاوت رنگ، تمایز ایجاد می کند و موجب می شود تا عناصری که با سایر المان‌های خانه در تضاد هستند، بیشتر به چشم بیایند. بنابراین در صورتی که شوفاژهای خانه شما سفید رنگ باشد و دیوارها رنگی به غیر از آن داشته باشند، ظاهر شوفاژهای خانه بیشتر توی ذوق می زند. شما می توانید با رنگ کردن شوفاژ‌ها و هماهنگ کردن آنها با رنگ دیوارها، آن‌ها را در اصطلاح استتار کنید تا کمتر دیده شوند. حتی در صورتی که برای دیوارهایتان از کاغذ دیواری استفاده کرده باشید، می توانید همان کاغذها را برای شوفاژها هم استفاده کنید.

شوفاژ

راهکار سوم- استفاده بهینه از فضای پرت اطراف شوفاژ

گاهی اوقات شوفاژها در فرو رفتگی‌های دیوار کار گذاشته شده اند و فضای بلا استفاده ای در بالای آن ایجاد شده است. شما می توانید با یک تصمیم گیری درست از این فضا به طور بهینه و کارآمد استفاده کنید. برای این کار باید از چند شلف استفاده کنید و فضای خالی بالای شوفاژها را طبقه بندی کنید. در نهایت می توانید برای این طبقه‌ها، یک در هم طراحی کنید. با استفاده از این در، طبقه بندی‌ها فضای خانه را شلوغ جلوه نمی دهند. حالا شما دارای یک جاکفشی و یا کتابخانه ای ساده و جمع و جور شده اید!راهکار چهارم- یک فضای دکوری خلق کنید!این ایده واقعا خلاقانه و دوست داشتنی است! شما می توانید به لطف ظاهر زشت شوفاژها، دارای یک ویترین زیبا شوید فقط کافیست تا کمی در این زمینه خلاقانه عمل کنید. برای اینکه صاحب یک ویترین زیبا شوید، باید به سراغ چند شلف بروید. ابتدا با کمک چند الوار نازک، یک قاب ظریف برای شوفاژ طراحی کنید و در ادامه با استفاده از الوارهای چوبی، طبقه‌هایی را در اطراف رادیاتور ایجاد کنید. این طبقه‌ها مکان مناسبی برای قرار گرفتن عناصر دکوراتیو و زینتی و یا حتی کتاب‌هایتان خواهند بود.

شوفاژ

بیشتر بخوانید: چگونه لوستری برای خانه مناسب است؟

راهکار پنجم- پوشاندن شوفاژها با متریال‌های مختلفتصور نکنید که برای پوشاندن شوفاژها باید فقط به سراغ ورقه‌های چوبی بروید. شما می توانید برای این کار از مصالح مختلفی استفاده کنید. مثلا می توانید با استفاده از ورقه‌های آلومینیومی و یا فولادی، یک میز و یا هر عنصر دکوراتیو دیگری خلق کنید. این روزها ورقه‌های فولادی زیادی در بازار وجود دارند که جنبه تزئینی دارند و می توانند برای پوشاندن ظاهر رادیاتورها کمکتان کنند. شما می توانید با استفاده از این ورقه‌ها، پیشخوانی زیبا خلق کنید تا در تابستان‌ها، گل‌های خود را بر رویش قرار دهید. حتی می توان از طریق متریال‌های مختلف، کنسولی زیبا ایجاد کرد و بر روی آن آیینه و شمعدانی شکیل قرار داد. مطمئن باشید هیچ کس فکرش را هم نمی کند که کنسول زیبای شما، فقط برای پوشاندن ظاهر زشت رادیاتور خلق شده است!
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید