فرش هایی برای زیبا تر کردن خانه

فرش هایی برای زیبا تر کردن خانه
افراد بسیاری هستند که خواهان داشتن خانه ای زیبا و شیک می باشند. آنها به دنبال این قضیه سعی می کنند که وسایل خانه شان را بروز و جدید نگه دارند و با استفاده از شیوه های تزئینی گوناگون بر زیبایی آن بیفزایند. از جمله اقداماتی که می توان در زیبا نشان دادن خانه ها انجام داد، مانور بر روی دیوارها است چرا که دیوارها فضای نسبتا زیادی را در خانه ها تشکیل داده و در نتیجه سوژه مناسبی برای تزئینات مختلف هستند.راه های زیادی برای تزئین دیوارها وجود دارد. مثلا می توان آنها را با کاغذ دیواری های طرح دار پوشاند و یا با استفاده از قاب عکس، کتابخانه و استیکرهای گوناگون به آنها زینت بخشید. حتی می توانید برخی از وسایل عتیقه و ارزشمندی را که کمیاب هستند نیز به دیوار نصب کنید تا جلوه ای خاص به آن ببخشید.در کنار موارد گفته شده تا به حال به استفاده از فرش دیواری برای زیبایی بخشیدن به دیوارهای منزلتان فکر کرده اید؟ فرش ها نیز همانند دیگر موارد گفته شده در فوق از جمله تزئیناتی هستند که برای دیوارهای خانه می توان در نظر گرفت.دیدگاه بازتری نسبت به فرش ها پیدا کنیدبسیاری از افراد بر این باورند که از فرش ها تنها به منظور پوشاندن بخش های مختلف خانه می توان استفاده کرد. باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر چه هدف اصلی از بافت انواع فرش پوشاندن سطح زمین خانه ها است، اما این موضوع به این معنی نخواهد بود که از فرش ها در جهت کارهای دیگری نمی توان استفاده کرد.شما می توانید فرش های کوچکی را جهت جلوه دادن به دیوارهای خانه آویزان کنید. انجام چنین کاری هیچ اشکالی ندارد چرا که شما با این کار هم یک تنوع در میان شیوه های تزئین دیوارها ایجاد کرده اید و هم اینکه ارزش فرش اصیل ایرانی را به تصویر می کشید.

فرش

بیشتر بخوانید: استفاده از فرش ها تنها به عنوان عنصری زینتی

اما خب سوالی که در این میان مطرح می شود، این است که چگونه می توان فرش دیواری را به دیوار آویزان کرد، در حالیکه از آسیب دیدن آن می ترسیم؟ در راستای پاسخ به این سوال باید بگوییم که شیوه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که شما باید با هر یک از آنها آشنا شوید چرا که ممکن است هر شیوه ای مناسب با یک نوع فرش به خصوص باشد. یعنی میزان ابعاد، تراکم و... فرش در انتخاب شیوه نصب آن بر روی دیوار تاثیرگذار خواهد بود.فرشتان را قاب بگیریداز جمله راهکارهای رایجی که در نصب فرش به دیوار وجود دارد، قاب گرفتن آنها می باشد. درست مثل اینکه برای یکی از عکس های مورد علاقه تان قابی مناسب و ایده آل را انتخاب کرده اید و در نهایت قصد دارید که آن را به واسطه یک میخ به دیوار بکوبید. استفاده از این شیوه باعث می شود که فرشتان به طور مستقیم در نصب شدن به دیوار دخالت نداشته باشد و به این ترتیب آسیبی نیز متوجه حالش نخواهد شد. البته توجه داشته باشید که بکارگیری این شیوه برای فرش های کم تراکم و اصطلاحا سبک مناسب تر خواهد بود.

استفاده از قلاب های مختلف برای نصب فرش دیواری

فرش

قلاب های گوناگونی وجود دارند که شما می توانید مناسب ترین آنها را با توجه به ابعاد و حجم فرش دیواری مورد نظرتان انتخاب نمایید. برخی از قلاب ها برای آنکه کارامد باشند، نیاز به یک مکمل به نام میله پرده دارند و برخی دیگر از آنها نیز تنها به واسطه میخ از دیوار آویزان می شوند که در هر صورت این شما هستید که نوع قلاب را انتخاب می کنید. فقط به یاد داشته باشید که به هنگام استفاده از قلاب باید توازن را در دو طرف فرش برقرار کنید تا وزن فرش به یک اندازه تقسیم شود.

استفاده از چسب های نر و ماده برای نصب فرش دیواری

از جمله روش های دیگری که برای نصب فرش دیواری می توانید مورد استفاده قرار دهید، بهره گیری از چسب های نر و ماده است. به این ترتیب که یکی از نوارهای چسب را به سطح مورد نظر بر روی دیوار چسبانده و نوار مقابل را به قسمت بالایی، درست در ناحیه حاشیه فرش دوخته و سپس آن را به نوار قرار گرفته بر روی دیوار می چسبانید. فقط دقت داشته باشید که نوار چسب از کناره های فرش به بیرون تجاوز نکند و درست به اندازه مورد نظر باشد. یعنی شما چسب را به گونه ای باید به فرش بدوزید که اصلا دیده نشود.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید