قبل از خرید اسپیلت، با آن آشنا شوید

قبل از خرید اسپیلت، با آن آشنا شوید
یکی از اصلی‌ترین سیستم‌های هر خانه ای سیستم گرمایشی و سرمایشی آن است. معمولا سیستم‌های گرمایشی مانند شوفاژ خانه‌های قدیمی به صورت پیش فرض در آپارتمان‌ها تعبیه شده و کولرهای آبی نیز برای هر واحد در نظر گرفته می شود اما نسل جدیدتری از این سیستم‌ها به بازار آمده اند که با ایجاد دمای مطلوب، مزایای بیشتری نسبت به سیستم‌های قدیمی‌تر دارند یکی از این سیستم‌ها، اسپیلت است که امروزه در دکوراسیون منزل و محل کار جای می گیرد. اسپیلت‌ها در واقع همان کولرهای گازی هستند که بدون ایجاد رطوبت می توانند سرمایش مورد نیاز فضا را تامین کنند، ‌اکثر این سیستم‌ها قابلیت ایجاد هوای گرم را نیز دارند.

تفاوت بین کولر گازی و اسپیلت چیست؟

کولر گازی در واقع یکی از لوازم برقی است که با تبدیل گاز به مایع و سپس تبدیل مایع به گاز، گرمای محیط را کاهش می دهد. نمونه‌های دیگر آن یعنی کولر گازی‌های دو تکه همان اسپیلت‌ها هستند که از دو بخش کمپرسور و کندانسور تشکیل شده اند که یک بخش در داخل ساختمان و بخش دیگر در خارج از ساختمان قرار می گیرد و علاوه بر ایجاد هوای سرد می توانند هوای گرم نیز تولید کنند. استفاده از سرمایش این نوع اسپیلت‌ها بیشتر برای مناطق شرجی مناسب است جرا که در این مناطق نه تنها کولرهای آبی کافی نیستند بلکه باعث ایجاد رطوبت نیز می شوند.چرا استفاده از اسپیلت‌ها مناسب‌تر است؟

قیمت

  1. در واقع می توان اسپیلت را مکمل یافته کولر‌های گازی دانست.
  2. این وسیله علاوه بر ایجاد گرمایش و سرمایش مورد نیاز، قابلیت کنترل دما و رطوبت را نیز دارد.
  3. از طرفی به دلیل وجود فیلترهای تصفیه کننده، میکروب‌های محیط را از بین می برد و هوایی تمیز‌تر ایجاد می کند.
  4. اسپیلت‌ها در مقایسه با کولرهای گازی توان بیشتری دارند و از آنجایی که دریچه خروجی آن‌ها بزرگ‌تر است می توانند فضایی تا حدود 50 متر مربع را پوشش دهند.
  5. یکی دیگر از برتری‌های اسپیلت‌ها نسبت به کولرهای گازی میزان مصرف انرژی آن‌هاست. کولرهای گازی مصرف زیادی دارند در حالی که این مشکل در اسپیلت‌ها به حداقل رسیده و اکثر آن‌ها برچسب انرژی رده A دارند که همین موضوع دلیل بر بهینه مصرف کردن انرژی است.  
اسپیلت‌ها وسایلی همه کاره هستندیکی از ویژگی‌های اصلی اسپیلت‌ها علاوه بر کنترل دمای فضا، خاصیت از بین بردن آلودگی‌های محیط است که باعث از بین بردن ذرات آلرژی زا می شود. اسپیلت‌ها توان بالایی برای ایجاد سرمایش و گرمایش در محیط دارند و این امکان را ایجاد می کنند تا در هنگام خواب، دما به طور اتوماتیک کم یا زیاد شود که این موضوع می تواند باعث کاهش بیشتر هزینه‌ها و انرژی باشد. در نمونه‌های قدیمی‌تر آن شاید کمی سر و صدای دستگاه آزار دهنده بود اما اسپیلت‌های امروزی کاملا بدون صدا هستند و قابلیت‌هایی مانند پخش موسیقی به وسیله فلش، چراغ خواب و ... نیز دارند.

اسپیلت اینورتر چیست؟

اسپیلت

بیشتر بخوانید: چه مدل اتویی بخریم؟

انواع اسپیلت نیز مانند سایر وسایل هر روز در حال تغییر و پیشرفت هستند و امروزه نمونه‌هایی از آن با نام اینورتر به بازار آمده است. در اسپیلت‌های معمولی زمانی که دمای مورد نظر را انتخاب می کنید، دستگاه بعد از این که محیط را به دمای مورد نظر رساند خاموش می شود و هر بار که احساس کند دما تغییر کرده دوباره روشن می شود تا دما را به درجه دلخواه شما برساند. خب طبیعتا این تعداد دفعات خاموش و روشن شدن مصرف برق بیشتری خواهد داشت و به موتور فشار وارد می کند در حالی که اسپیلت‌های امروزی بعد از رسیدن به دمای دلخواه خاموش نمی شوند بلکه به صورت کند و آرام به کار خود ادامه می دهند، این ساختار باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها می شوند.اسپیلت‌ها از نظر هزینه و توان چگونه‌اند؟اسپیلت‌ ها دستگاه‌های پرتوانی هستند که سرعت سرمادهی و گرمادهی آن‌ها با واحدتی به نام BTU/hr اندازه گیری می شود و هرچقدر این عدد بیشتر باشد توان دستگاه نیز افزایش می یابد و به همان نسبت نیز قیمت آن بیشتر می شود. اسپیلت‌ ها بسته به کارایی و توانشان قیمت‌های متفاوتی دارند و تا حدود 12 میلیون تومان هم می رسند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید