قبل از پهن کردن فرش این مطلب را بخوانید

قبل از پهن کردن فرش این مطلب را بخوانید
برخی از افراد بر این باورند که قوانین پهن کردن فرش قاعده و قانونی ندارد و فقط همین که سطح زمین پوشانده شود، کفایت می کند. اما باید بدانید که فرش ها نیز همانند بسیاری دیگر از وسایل موجود در خانه نیازمند تصمیم گیری درست برای قرار گرفتن در مکانی مناسب هستند. جدا از آن پس از پهن کردن فرش باید سایر وسایل را به گونه ای بچینید که زیبایی فرش و وسیله مذکور مکمل یکدیگر به نظر برسند.به همین خاطر بد نیست که اطلاعاتی را در رابطه با پهن کردن فرش ها در نقاط مختلف خانه بدست آورید چرا که تنها فرش سالن پذیرایی از اهمیت برخوردار نبوده و فرش هایی که در سایر نقاط خانه پهن می شوند نیز به اندازه کافی مهم هستند.نحوه قرارگیری فرش در سالن پذیراییاز آنجایی که خانه های امروزی دارای متراژ کمی هستند، باید در نحوه قرار دادن فرش و چیدمان سایر وسایل در اطراف آن به خوبی دقت داشت چرا که یک اشتباه کوچک و در ظاهر بی اهمیت باعث می شود که خانه تان از آن چیزی که هست، کوچکتر نشان داده شود.
  • به یاد داشته باشید که فرش ها در سالن پذیرایی حتما باید چیزی نزدیک به نیم متر از دیوار فاصله داشته باشند. چسبیدن فرش به دیوار اصلا نمای زیبایی نخواهد داشت!
  • مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فقط پایه های جلویی مبلمان را بر روی فرش گذاشته و دو پایه عقبی آن را بر روی زمین و خارج از محدوده فرش قرار دهید. این کار علاوه بر اینکه باعث دیده شدن طرح فرشتان و خودنمایی آن در پیش چشم افراد شده، به دلباز نشان دادن فضای کوچک خانه نیز کمک می کند.
  • البته در صورتی که سالن پذیرایی خانه تان از فضای بزرگی برخوردار است، می توانید از فرشی با ابعاد به مراتب بزرگتر استفاده کرده و مبلمان را به طور کامل بر روی آن قرار دهید. ولی تاکید می کنیم که این شیوه چیدمان را در خانه هایی با متراژ کم پیاده نکنید زیرا در آن صورت فضا تنگ تر شده و همه چیز گرفته و نامرتب به نظر می رسد.

قوانین پهن کردن فرش در آشپزخانه

قوانین

اگر فضای آشپزخانه تان به گونه ای است که توانایی استفاده از یک میز ناهارخوری را در آن دارید، در آن صورت بهتر است که به ابعاد و اندازه فرشی که در این بخش از خانه پهن می کنید، توجه لازمه را داشته باشید. چرا که ممکن است شما تمایل به استفاده از یک فرش فانتزی در ابعاد متوسط را در وسط آشپزخانه داشته باشید، اما ورود میز ناهار خوری کمی کارتان را در این مورد سخت کند! به بیان واضح تر اگر قصد استفاده از میز ناهارخوری را داشته باشید، در آن صورت باید قید فرش های کوچک را بزنید. چرا که اندازه فرش آشپزخانه باید بزرگتر از میز ناهارخوری باشد. به گونه ای که از هر چهار طرف چیزی نزدیک به نیم متر میان پایه های میز و انتهای فرش فاصله وجود داشته باشد. با رعایت این مسئله دیگر پایه های صندلی بر روی کفپوش آشپزخانه کشیده نشده و به پای افراد نیز سرما منتقل نمی شود.راهروی خانه را از قلم نیندازید!به یاد داشته باشید که راهروهای خانه می توانند نقش بسزایی در زیبا نشان دادن خانه داشته باشند. می توانید با پاسخ دادن به یک سوال و کمی تصور به همراه آن به درستی این موضوع پی ببرید! راهرویی که کفپوش های آن پیدا است، زیباتر است و یا راهرویی که به فرش هایی با نقش و نگارهای زیبا و متنوع مزین شده است؟چنانچه تمایل داشته باشید، قادر خواهید بود که از انواع فرش های کناره با طرح و نقش های مختلف جهت زیباتر کردن خانه تان استفاده کنید. ظاهرا راهروها تنها نقاطی در خانه های امروزی هستند که با خیال راحت می توان آنها را تماما با فرش پوشاند!

قوانین

قوانین پهن کردن فرش در اتاق خواب هابه یاد داشته باشید که در اتاق خواب ها نباید فرش را در زیر تختخواب پهن کنید چرا که کار بیهوده ای بوده و طرح فرش نشان داده نمی شود. البته در صورتی که فرش انتخابی شما به حدی بزرگ باشد که به اندازه نیم متر از هر طرف تخت دیده شود، در آن حالت پهن کردن فرش در زیر تختخواب مشکلی نخواهد داشت.ولی اگر می خواهید که فرشی را خارج از محدوده تختخواب درون اتاق پهن کنید، بهتر است که قالیچه ای را در پای تخت قرار دهید تا به این طریق سطح زمین اتاق نیز از سادگی خارج شود.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید