مقایسه دکوراسیون سبک باروک با کلاسیک

مقایسه دکوراسیون سبک باروک با کلاسیک
همانطور که می دانید، توجه به دکوراسیون داخلی هر خانه ای بسیار با اهمیت است زیرا نوع دکوراسیون به کار برده شده می تواند حس و حال آن خانه را به اشخاص حاضر در آنجا منتقل کند. این حس می تواند نوعی آرامش باشد و یا نوعی سردرگمی را با خود به همراه داشته باشد. در واقع همه چیز به نوع دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان وسایل بستگی دارد. اما نکته ای که در این میان نباید فراموش شود، این است که هر خانه ای دکوراسیون داخلی مختص خودش را می طلبد یعنی به فرض اگر خانه بزرگی دارید، باید به دنبال سبکی باشید که مخصوص خانه های بزرگ است. قطعا سبکی که برای فضاهای بزرگ طراحی شده است، مناسب خانه ای کوچک نمی باشد. به همین جهت اگر استاندارد و ایده آل بودن دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کارتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باید تا حدودی با انواع سبک در دکوراسیون آشنا شوید.به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفته ایم که به معرفی و مقایسه دو سبک در دکوراسیون داخلی به نام های دکوراسیون سبک باروک و کلاسیک بپردازیم. در صورت تمایل در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با دکوراسیون سبک باروک و کلاسیک

به بیان ساده و واضح می توان گفت که دو دکوراسیون سبک باروک و کلاسیک در راستای یکدیگر هستند چرا که شباهت های بسیاری به هم داشته و صحبت راجع به یکی از آنها ناخوداگاه موجب یادآوری سبک مقابل می شود. اگر به تجملات علاقه زیادی داشته و تمایل دارید خانه ای اشرافی برای خود مهیا کنید، باید به یکی از دو سبک باروک و یا کلاسیک روی بیاورید چرا که در این سبک ها از وسایل و طراحی های لوکس و لاکچری استفاده شده و در نهایت شکل و شمایلی اشرافی و ثروتمند را برای بیننده به نمایش می گذارد.

مبلمان در سبک های باروک و کلاسیک

از آنجایی که دو سبک باروک و کلاسیک دارای اصول و استانداردهای مشابه می باشند، در مورد مبلمانی که در آنها باید بکار برده شود نیز شاهد نوعی تشابه هستیم.در دکوراسیون سبک باروک مبل هایی مورد استفاده قرار می گیرند که از ارزش و قیمت بالایی برخوردار باشند. چرا که گفتیم سبک باروک چیدمان و دکوراسیونی منحصر به فرد داشته و در راستای همین موضوع باید از مبل هایی شیک و گران قیمت استفاده شود. در واقع مبل هایی که دارای منبت کاری هایی منحصر به فرد بوده که در عین داشتن پیچیدگی از زیبایی و ظرافت خاصی نیز برخوردار هستند، برای استفاده در این سبک از دکوراسیون بسیار مناسب می باشند.

دکوراسیون

بیشتر بخوانید: نقش کابینت‌ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

در سبک کلاسیک نیز باید از مبلمانی استیل استفاده نمایید. مبلمان استیل در واقع ترکیبی از چوب های کنده کاری شده با نقش و نگارهای زیبا به همراه پارچه هایی فاخر و گران قیمت هستند. مبلمانی که متناسب و هماهنگ با سبک کلاسیک بوده تا فضای مورد نظر را تکمیل نمایند.

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون سبک باروک و کلاسیک

توجه به رنگ مورد استفاده در هر سبک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا هر رنگ خصوصیات خاصی داشته و در نتیجه در تاثیرگذاری سبک دکوراسیون بکار برده شده در هر فضایی بسیار نقش دارد. از همین رو اگر قصد دارید تا از یکی از سبک های باروک یا کلاسیک استفاده نمایید، باید بدانید که چه رنگ هایی در این سبک ها مورد استفاده قرار می گیرند.در دکوراسیون سبک باروک بیشتر شاهد استفاده از رنگ هایی چون طلایی، قرمز، سبز زمردی و رنگ هایی از این قبیل هستیم. البته در کنار این رنگ ها می توان از رنگ هایی نسبتا ساده تر مانند سفید، خاکستری و... نیز استفاده نمود.در سبک کلاسیک بیشتر شاهد رنگ هایی هستیم که آرامش را القا می کنند. رنگ هایی از جمله طلایی، آجری، مرواریدی و... نمونه هایی از رنگ های کاربردی در سبک کلاسیک هستند.تزئین دیوار و سقف در دو سبک باروک و کلاسیکسبک باروک سبکی است که تزئینات زیادی در آن بکار برده می شود. یعنی تنها کافی است که شما علاقه خاصی به تزئینات مختلف داشته باشید تا بهترین و شیک ترین آنها را تهیه کرده و خانه تان را با هر یک از آنها زینت دهید. به عنوان مثال برای تزئین دیوارهای خانه می توانید از کاغذ دیواری هایی لاکچری استفاده کرده و در کنار آن انواع تابلوهای زیبا، آینه های شیک و... را بکار بگیرید. سقف نیز معمولا دارای طرح های متنوع در قسمت های کناره است که در نهایت با لوسترهای کریستالی و... تزئین می شود.در سبک کلاسیک نیز برای تزئین دیوارها می توان از کاغذ دیواری های مرغوب استفاده نمود. همچنین سقف برخلاف سبک باروک باید ظاهری ساده داشته باشد و با رنگ های سفید و رنگ هایی نزدیک به آن پوشیده شود.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید