نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی
اگر به دنبال تنوع بوده و داشتن خانه ای شیک و زیبا یکی از دغدغه‌هایتان است، به شما پیشنهاد می دهیم که از کاغذ دیواری استفاده نمایید. کاغذ دیواری‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارند، بهترین گزینه برای ایجاد زیبایی در خانه‌ها و حتی محیط‌های کاری می باشند زیرا طرح و رنگ آن موجب می شود تا دیوارهای خانه از سادگی و به اصطلاح بی رنگ و روح بودن خارج شده و تصویر متفاوتی از منزل شما نسبت به آنچه که در گذشته بوده، بدست بیاید. اما استفاده از آنها نیازمند رعایت یکسری نکات می باشد که همواره باید توجه داشت تا تاثیری مطلوب بر روی مکان مورد نظرتان بگذارند.حال در این مقاله تصمیم گرفته ایم در مورد کاغذ دیواری‌ها و نقشی که در طراحی داخلی دارند، صحبت کنیم. به همین جهت اگر تمایل دارید در این مورد اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می دهیم که در ادامه همراه ما باشید.

ست کردن کاغذ دیواری با سایر وسایل دکوراسیون

تصور کنید که قصد کاغذ کردن دیوارهای نشیمن منزلتان را دارید. در این حالت به خاطر داشته باشید که بین رنگ کاغذ انتخابی شما و نیز رنگ وسایلی که در نشیمن خانه تان است باید نوعی هماهنگی وجود داشته باشد. رعایت این موضوع می تواند تا حدود زیادی بر زیبایی محیط مورد نظر شما بیافزاید. به خاطر داشته باشید که رعایت این اصل تنها به نشیمن خانه محدود نمی شود بلکه در اتاق خواب‌ها نیز باید اجرای آن را در نظر بگیرید.همچنین باید میان طرح‌های پرده و کاغذ دیواری تناسب ایجاد کنید به نحوی که طرح پرده و کاغذ دیواری مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال، اگر از پرده‌هایی با طرح شلوغ در دکوراسیون خود استفاده کردید، بهتر است در مقابل، کاغذ دیواری‌های ساده ای انتخاب کنید چرا که اگر هم طرح پرده و هم طرح کاغذ دیواری شلوغ باشد، این دو از یکدیگر به خوبی تفکیک نشده و زیبایی هر کدام از آنها آنطور که باید به چشم نمی آید.

مدل‌های استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ

بیشتر بخوانید: انواع پارچه پرده ای و نقش جنس و طرح آن در دکور

راه‌های زیادی برای کاغذ کردن دیوارها وجود دارد. در واقع می توان در اقداماتی از این دست نوعی ابتکار و خلاقیت بکار برد. بعضی از افراد گمان می کنند که باید تمامی دیوارهای خانه را کاغذ کرد. البته که این موضوع بیشتر به سلیقه افراد مربوط بوده و اجرای آن مشکلی ندارد اما امروزه کمتر پیش می آید که کل دیوارها را با کاغذ بپوشانند به گونه ای که در مدل‌های امروزی بیشتر شاهد کاغذ کردن تنها یکی از دیوارها هستیم. یعنی به عنوان مثال اگر می خواهید برای دیوار نشیمن از این پوشش استفاده کنید، می توانید به کاغذ کردن دیوار اصلی نشیمن بسنده کرده و از کاغذ کردن سایر دیوارهای این بخش از خانه صرف نظر کنید.همچنین می توانید از کاغذهای مکمل برای هر بخش از خانه که تمایل دارید، استفاده کنید. مثلا در رابطه با دیوارهای اتاق خواب می توانید یکی از دیوارها را با کاغذی طرحدار پوشانده و برای دیوار مقابل نیز از یک کاغذ دیواری ساده با رنگی متناسب و هماهنگ استفاده نمایید. نمونه دیگری که در این زمینه وجود دارد، ترکیب رنگ و کاغذ با یکدیگر است. به این ترتیب که می توانید نیمی از دیوار را کاغذ دیواری کرده و نیمه باقی مانده آن را با استفاده از رنگ و نقاشی تزئین کنید.

فواید استفاده از کاغذ دیواری‌ها در دکوراسیون

شاید گمان کنید که استفاده از کاغذ دیواری تنها جنبه تزئینی و زیبایی داشته و هدف دیگری در استفاده از این پوشش‌ها وجود ندارد. اما باید بدانید که استفاده از آن فوایدی داشته که در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنیم.شما با استفاده از کاغذ دیواری قادر خواهید بود که عیب‌های دیوارهای خانه تان را بپوشانید. مثلا استفاده از کاغذهای دیواری برای پوشاندن ترک‌ها و یا تغییر رنگ دیوار بر اثر گذشت زمان می تواند بهترین انتخاب باشد. همچنین با استفاده از کاغذ می توانید فضای کوچک و دلگیر خانه تان را بزرگ و دلباز نشان دهید. در این زمینه استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های درشت و به رنگ روشن مناسب به نظر می رسند. همچنین با استفاده از کاغذ دیواری قادر خواهید بود که نظم بیشتری به فضای اتاق‌ها و در کل محیط خانه ببخشید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید