هنرهای دستی را روی دیوارها ایجاد کنید

هنرهای دستی را روی دیوارها ایجاد کنید
دیوارها نقش اساسی در زیبایی منزل بر عهده دارند. برای اینکه خانه زیبایی داشته باشید، راهکارهای مختلفی پیش رویتان خواهد بود. مثلا می توانید دیوار هر یک از بخش‌های خانه را با توجه به کاربری فضا، رنگی ویژه بزنید و یا برای اتاق‌های مختلف از کاغذ دیواری‌های متنوع با طرح‌های مختلف استفاده کنید که این اقدامات در نهایت شما را به دیوارهای زیبا و چشم نواز می رساند. البته باید اعتراف کرد که این قبیل از کارها هزینه‌های نسبتا زیادی را در پی خواهد داشت که شما می توانید از راه‌های دیگر به تزئین دیوار بپردازید. راهی که هزینه زیادی برایتان نخواهد داشت و در نهایت موجب هنرنمایی و شکوفایی خلاقیتتان خواهد شد. اگر به دنبال راهکاری برای زیباسازی دیوار خانه خود هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا چند ایده ساده را شرح دهیم.

ایده اول- تهیه و تولید قاب برای تزئین دیوار

تزئین

برای اینکه دیواری زیبا و منحصر به فرد داشته باشید که نقش بسزایی را در دکوراسیون منزل ایفا می کند، کار سختی پیش رو نخواهید داشت.
  • یک راه ساده استفاده از بشقاب‌های سفالی است. فقط کافیست این بشقاب‌ها را از بازار تهیه کنید و با قلم مو و رنگ به تزئین و جان بخشی به آنها بپردازید.
  • برای اینکه دست به کار شوید، باید طرحی را بر روی این بشقاب‌ها بکشید. این طرح می تواند زاده افکار و ایده‌های خودتان باشد و یا از طرح‌های مشهور سنتی و یا مدرن استفاده کنید.
  • در صورتی که برای رنگ آمیزی این طرح‌ها، از رنگ‌های متناسب با فضای دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کنید، قاب دست سازتان برای تزئین دیوار جلوه دوچندانی پیدا خواهد کرد.
ایده دوم- برای خودتان آینه‌های دکوری بسازید!برای اینکه یک آینه زیبا روی دیوارتان داشته باشید، لازم نیست که حتما از نمونه‌های گران قیمت موجود در بازار استفاده کنید. شما می توانید با کمی ابتکار و خلاقیت و با صرف هزینه‌های اندک یک آینه دیواری تهیه کنید. در ابتدا باید یک صفحه مناسب را با طرحی دلخواه ایجاد کنید و در ادامه آینه‌های کوچک را بر روی آن بچسبانید. می توانید برای این کار از آینه‌های جیبی و یا قدیمی که در خانه داشته اید هم استفاده کنید.ایده سوم- با مداد رنگی قاب عکس بسازید!

تزئین

بیشتر بخوانید: راه‌هایی برای پوشاندن شوفاژها در خانه

  • هر خانه ای به دیواری برای قرار دادن قاب عکس‌های خانوادگی نیاز دارد گویا قاب عکس‌های خانوادگی به هر خانه ای هویت و اصالت می بخشد.
  • یک ایده بسیار خلاقانه که به شما کمک می کند فضایی شاد و دوست داشتنی خلق کنید، استفاده از مداد رنگی‌های کوچک و بلا استفاده ای است که در خانه دارید.
  • برای این کار می توانید الوار نازک چوبی را به هم وصل کنید تا شکل قاب به خود بگیرند و در ادامه مداد رنگی‌های کوچکی که حالا هیچ استفاده ای ندارند را برای تزئین آنها، به بدنه قاب عکس‌ها بچسبانید. بله شما به همین سادگی صاحب قاب‌های رنگارنگ، متفاوت و زیبا می شوید!
ایده چهارم- دست به قلم شوید!
  • اگر به نقاشی علاقه دارید، می توانید ابتکار و جسارت به خرج دهید و بر روی یکی از دیوارهای اتاق خواب و یا نشیمن نقاشی کنید و تزئین دیوار را این گونه پیش ببرید.
  • این کار یکی از اقدامات کم هزینه و البته بسیار جذاب است.
  • برای این کار باید از رنگ‌های روغنی استفاده کنید و باید خلاقیت به خرج دهید.
  • مثلا می توانید با استفاده از رنگ و قلم مو یک درخت طراحی کنید.
  • به گونه ای که جایی برای قرارگیری قاب عکس‌ها بر روی شاخه‌های درخت در نظر بگیرید و به این ترتیب فضایی ویژه برای عکس‌هایتان تعریف کنید.
اگر به هنر علاقه دارید، می توانید به سراغ تهیه قاب‌های ویترای هم بروید. این دست سازها علاوه بر اینکه حسابی سرگرمتان می کنند، به طور فوق العاده ای هم به زیبایی خانه کمک می کنند. برای اینکه قاب ویترای طراحی کنید، به یک طرح زیبا، رنگ و خمیر مخصوص ویترای و یک شیشه نیاز خواهید داشت.ایده پنجم- برای زیبایی خانه به سراغ پتینه کاری بروید!شاید تصور کنید که پتینه کاری روی دیوار کار سختی است و فقط معماران و طراحان دکوراسیون داخلی قادر به انجام آن هستند. در صورتی که شما هم می توانید با توجه به چند نکته کاربردی، دیواری پتینه ای طراحی کنید. برای پتینه کاری دیوار راه‌های متفاوتی وجود دارد مثلا می توانید برای این کار اسفنج و یا پارچه ای را به رنگ آغشته کنید و سپس آن را به طور ضربه ای به دیوار بکوبید. حتی قادر خواهید بود تا دیوار را بافت دار کنید. برای این کار هم به پودر مل، رنگ روغن و آب نیاز خواهید داشت.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید