وسایل ضروری آشپزخانه کدامند؟

وسایل ضروری آشپزخانه کدامند؟
همانطور که می دانید انتخاب وسایل مورد نیاز آشپزخانه و از همه مهم تر چیدمان آنها کار بسیار دشواری است زیرا وسایل زیادی هستند که ممکن است در نگاه اول ضروری به نظر برسند و شما را ترغیب به خرید کنند، اما به محض اینکه آن وسیله را خریداری کردید و به خانه آوردید، پس از گذشت چند صباحی به این نتیجه می رسید که خریدتان بیهوده بوده و اگر از تهیه آن صرف نظر می کردید هیچ اتفاقی نمی افتاد. همچنین تمامی خانم ها دوست دارند که خانه شان و به خصوص قسمت آشپزخانه همیشه مرتب و تمیز باشد ولی استفاده از برخی وسایل آشپزخانه غیرضروری این امکان را به آنها نمی دهد.به همین جهت ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم که به معرفی وسایل ضروری و غیرضروری دکوراسیون آشپزخانه بپردازیم، تا اگر قصد تعویض وسایل منزلتان را دارید و یا حتی مشغول خرید جهیزیه هستید، انتخاب های هوشمندانه تری در این زمینه داشته باشید. چنانچه مایلید در ادامه همراه ما باشید.وسایل غیرضروری را از لیست خریدتان خط بزنیدممکن است خیلی از وسایل آشپزخانه از نظر شما مهم و ضروری باشند اما تنها توجه به این موضوع در صورتی که آشپزخانه کوچکی داشته باشید، برایتان مشکل ساز خواهد شد.مثلا استفاده از وسایلی مانند تخم مرغ پز، سرخ کن، چرخ گوشت و... واقعا غیرضروری بوده و خرید آنها فقط فضای اطرافتان را کوچک کرده و باعث نامرتب و شلوغ نشان دادن آشپزخانه می شود. شما به جای خرید چنین وسایلی می توانید به روش های ساده تری از آنچه که آنها به شما ارائه می دهند، بهره مند شوید.

وسایل

مثلا چه اشکالی دارد اگر تخم مرغ، سیب زمینی، مرغ و... را با استفاده از یک قابلمه و آب جوش درون آن آب پز کنید؟ یا مثلا برای سرخ کردن سیب زمینی و انواع مواد غذایی واقعا لازم نیست که حتما دستگاه سرخ کن برقی داشته باشید تا کارتان راه بیفتد! همچنین می توانید با خرید گوشت های چرخ شده به صورت بسته بندی آماده که امروزه توسط شرکت های مختلف ارائه می شوند، از خرید چرخ گوشت صرف نظر کنید. اگر کمی واقع بینانه به کارایی اینگونه وسایل و عدم ایجاد مشکل در نبود آنها فکر کنید، به سادگی به این نتیجه می رسید که با نخریدن اینگونه وسایل می توانید آشپزخانه ای مرتب و ساده و در عین حال زیبا داشته باشید. حال در ادامه به معرفی تعدادی از وسایلی که وجود آنها در آشپزخانه ضروری است، می پردازیم.دستگاه مخلوط کن چند کارهیکی از مهم ترین وسایل آشپزخانه دستگاه مخلوط کن چند کاره است زیرا شما در واقع یک دستگاه خریده اید، ولی می توانید از آن به چند منظور استفاده نمایید. استفاده از این وسیله می تواند کمک بزرگی در صرفه جویی از اشغال فضای آشپزخانه محسوب شود. شما با این دستگاه می توانید آبمیوه های طبیعی گرفته و یا انواع مواد غذایی را در اندازه ای که تمایل دارید، خرد و کوچک کنید. حتی در بخشی از کاربرد آنها می توانید انواع مغز و سایر مواد غذایی کوچک را آسیاب کنید.ظروف نگهدارنده مواد غذاییهمانطور که می دانید حبوبات بسیاری هستند که در انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرند به همین خاطر بهتر است ظروفی که مخصوص نگهداری از مواد غذایی هستند را در ابعاد مختلف تهیه نمایید تا آشفتگی و نامرتبی ناشی از نگهداری حبوبات در آشپزخانه به وجود نیاید.

دستگاه همزن برقی

وسایل

مطلب ویژه: نقش کابینت‌ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

اگر جزء آن دسته از خانم های با سلیقه ای هستید که عادت به درست کردن انواع دسرها داشته و تمایل به یادگیری جدیدترین دسرها، شیرینی ها و... دارید، به شما پیشنهاد می دهیم که خرید همزن برقی را به هیچ عنوان از لیست خریدهایتان خط نزنید. اگرچه این وسیله در نگاه اول ممکن است چندان ضروری به نظر نرسد، اما سرعت های متفاوت آن در هم زدن مواد غذایی مختلف می تواند تاثیر بسزایی در شکل و ظاهر نهایی دسر، شیرینی و... داشته باشد.

چاقو تیزکن، مهم‌ترین وسایل آشپزخانه

همانطور که می دانید چاقوها نقش مهمی در برش انواع مواد غذایی دارند. ولی پس از گذشت مدت زمانی ممکن است که چاقوها کند شده و مثل سابق تیز نباشند تا شما بتوانید انواع مواد غذایی یا حتی میوه و سبزیجات را با ظرافت لازمه برش دهید. به همین خاطر بد نیست که یک چاقو تیز کن در آشپزخانه تان داشته باشید تا هرازچندگاهی چاقوهایتان را با آن تیز کنید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید