چرا اتاق کودک باید فرش داشته باشد؟

چرا اتاق کودک باید فرش داشته باشد؟
همه مادر و پدرها دوست دارند تا پیش از به دنیا امدن فرزندانشان اتاقی را برایش مهیا کنند. اتاقی زیبا و چشم نواز که هر چیزی به درستی در جای مناسبش قرار گرفته است. به طور کلی اتاق کودک از اجزا و المان‌های زیادی تشکیل شده است و باید در آن وسایل موردنیاز متنوعی جایگذاری شود. این تنوع المان‌های موردنیاز موجب شده است تا گاهی از اوقات، برخی از والدین به بزرگترین و مهم‌ترین وسایل اتاق کودک بی توجه باشند.فرش یکی از همان المان‌های بسیار مهم به حساب می آید که در برخی از مواقع اهمیت آن نادیده گرفته می شود. متاسفانه تعدادی از والدین در زمان تهیه فرش اتاق کودکان دلبندشان فاکتورهای خاصی را در نظر نمی گیرند و به راحتی از اولین فروشگاه خرید می کنند. این کار واقعا درست نیست. اتفاقا فرش اتاق کودک یکی از مهم‌ترین اجزای اتاق است که باید در زمان خرید آن به نکات بسیار زیادی توجه شود. جنس، کیفیت، رنگ، ضخامت، مدل و اندازه از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در کنار هم یک فرش خوب را می سازند. ما در ادامه مقاله بیشتر در مورد هریک از این جزیئات با شما صحبت خواهیم کرد تا در نهایت یک انتخاب مناسب و کاربردی برای فرش اتاق فرزند دلبندتان داشته باشید.فرش نامرغوب و خطر برای سلامت فرزندتانعده از از افراد تصور می کنند که تهیه یک فرش فانتزی که در طراحی آن از کاراکترهای کارتونی استفاده شده است، کافی خواهد بود. در صورتی که باید برای یک انتخاب درست به دنبال فرشی باشید که از سلامت فرزندتان حفاظت کند. متاسفانه در حال حاضر نمونه‌هایی در بازار وجود دارند که موجب بروز حساسیت‌های مختلف در کودکان می شوند. به نظر شما علت چیست؟ قطعا استفاده از مواد نامرغوب از مهم‌ترین علت بروز حساسیت‌های مختلف در کودکان خواهد بود.

فرش

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اینترنتی فرش شگی

در صورتی که در تهیه فرش اتاق کودکان از الیافت نامرغوب استفاده شده باشد، احتمال ابتلای کودک به حساسیت‌های پوستی بالا می رود. حتی ممکن است پرزهای موجود در فرش‌ها به ریه کودک وارد شود و زمینه بیماری‌های تنفسی را ایجاد کند. بدون شک هیچ مادر و پدری دوست ندارد تا فرزندش را بیمار ببیند. پس می توان با توجه به نکته‌های بسیار مهم از بروز مشکلاتی از این قبیل جلوگیری کرد.

اهمیت جنس فرش اتاق کودکان

باید برای اتاق کودک به دنبال فرش‌های باکیفیتی بود که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند زیرا باید فرش اتاق کودک در بازه‌های زمانی کوتاه شسته شود. به همین دلیل اگر فرش مورد نظر، از کیفیت و جنس خوبی برخوردار نباشد، خیلی زود از بین می رود.

تاثیر رنگ و طرح فرش اتاق کودکان

به طور کلی رنگ و طرح فرش در دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال فرشی برای اتاق فرزند پسرتان هستید، می توانید به سراغ فرش‌هایی با رنگ‌های خنثی بروید. این روزها برای اتاق‌های پسرانه فرش‌های متنوعی در رنگ‌های مختلف طوسی، آبی، لیمویی، سبز کمرنگ و زرشکی  تهیه شده اند که می توانید وابسته به سلیقه و طراحی دکوراسیون اتاق یک نمونه را انتخاب کنید. برای اتاق‌هایی با دکوراسیون دخترانه هم فرش‌هایی با رنگ‌های صورتی، بنفش و یاسی بیشترین کاربرد را دارند.اگر تا کنون به طرح‌های فرش اتاق کودکان توجه کرده باشید، حتما می دانید که در طراحی فرش اتاق کودک  از شخصیت‌های محبوب کارتونی استفاده می شود. این روزها بازار کمی متنوع‌تر از قبل شده است و در کنار طرح‌های این چنینی از طرح‌های آموزشی و فکری هم استفاده شده است. بدین ‌ترتیب شما می توانید از میان طرح‌های منظومه شمسی، کهکشان‌ها و... یک نمونه مناسب را انتخاب کنید.حتما در زمان خرید فرش اتاق کودک به رنگ و طرح پیش زمینه آن دقت داشته باشید. توجه به این دو اصل واقعا مهم است. زیرا در صورتی که فرشی با رنگ روشن را برای اتاق فرزندتان انتخاب کنید، مجبور هستید تا در بازه‌های کوتاه‌تری آن را بشویید. اما در صورتی که به سراغ رنگ‌های تیره‌تر و یا کدر بروید، تا حدود بسیار زیادی زحمتتان کمتر خواهد شد! فرش‌هایی که طرح به نسبت شلوغ‌تری دارند و در آنها از رنگ‌های مختلف استفاده شده باشد، خیلی دیرتر لکه و کثیفی را نشان خواهند داد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید