چند توصیه مهم برای خرید فرش 700 شانه

چند توصیه مهم برای خرید فرش 700 شانه
خرید فرش 700 شانهخرید فرش های 700 شانه برای دکوراسیون منزل و انتخاب مناسب آن نه تنها در زیبایی خانه تاثیر بسیار زیادی دارد، بلکه توجه به ویژگی های فرش 700 شانه و کاربرد آن در اتاق‌ها و فضاهای مختلف می‌تواند محیطی راحت و آرامش بخش برای شما فراهم کند. برای خرید فرش 700 شانه بهتر است حتما اطلاعات کافی داشته باشید چون در غیر این صورت ممکن است فرش های 700 شانه خریداری کنید که کارایی موردنظر را نداشته باشد و بعد از مدت کوتاهی مجبور به تعویض آن شوید. به همین دلیل شناخت انواع فرش و به ویژه فرش های 700 شانه که به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین خریداران پیدا کند از اهمیت زیادی برخوردار است.نکته ای در انتخاب فرش ماشینیاولین نکته‌ای که باید در انتخاب فرش ماشینی به آن دقت کنید، این است که فرش را برای چه قسمتی از خانه خریداری می‌کنید. بی شک فرشی که برای اتاق خواب مناسب است با فرشی که برای اتاق پذیرایی خانه طراحی و بافته شده متفاوت است. چه از نظر طرح و رنگ و چه از نظر جنس الیاف و همینطور شانه و تراکم فرش . در ادامه مطلب سعی خواهیم کرد شما را بیشتر با این اصطلاحات آشنا کنیم تا هنگام خرید فرش دچار سردرگمی نشوید.شانه و تراکم دو اصطلاح پرکاربرد در صنعت فرش ماشینی هستند که معمولا برای بیان کیفیت و ایجاد تفاوت در فرش‌ها از آنها استفاده می‌شود. شانه در اصطلاح به تعداد گره‌های موجود در هر متر از عرض فرش گفته می‌شود. تراکم هم مثل شانه اصطلاحی است با این تفاوت که تعداد گره‌های موجود در هر متر از طول فرش را مشخص می‌کند. در نتیجه هرچه شانه فرش بیشتر باشد فرش ماشینی ریز نقش‌تر و ظریف‌تر می‌شود و شباهت بیشتری به فرش دستباف پیدا می‌کند و هر چه شانه فرش کمتر باشد، فرش ماشینی ضخیم‌تر و دوام آن بیشتر می‌شود.بنابراین بهتر است در مکان‌های کم رفت و آمدتر مثل اتاق پذیرایی که زیبایی فرش در اولویت است،فرشی انتخاب کنید که شانه و تراکم بیشتری دارد ولی برای فضاهای پرتردد منزل و یا فضاهای بیرونی مثل بالکن که دوام فرش و عدم آسیب پذیری آن به اندازه طرح و نقش فرش اهمیت دارد، بهتر است از فرش‌هایی که تراکم کمتری دارند، استفاده کنید.انواع فرش های ماشینی  

فرش

[maxbutton id=1 ]

در حال حاضر فرش های ماشینی موجود در بازار به صورت فرش 500 شانه ، فرش های 700 شانه ، فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه تولید و عرضه می‌شوند که از بین آنها فرش ماشینی 700 شانه برای استفاده در اتاق نشیمن، آشپزخانه، فضاهای خارجی مثل بالکن و تراس و به طور کلی قسمت‌های پر رفت و آمد خانه بسیار مناسب است. در ضمن به دلیل تراکم کمتر در فرش ماشینی 700 شانه از الیاف بلندتری استفاده می‌شود که باعث می‌شود هنگام نشستن و راه رفتن روی این فرش ها احساس راحتی بیشتری داشته باشید. بنابراین فرش ماشینی 700 شانه خصوصا برای خانواده‌هایی که عادت به نشستن روی فرش دارند و بیشتر کارها را روی زمین انجام می‌دهند، بسیار کاربردی و راحت است. فرش 7۰۰ شانه علاوه بر شکل مرسوم مستطیل به صورت گرد هم تولید می‌شود و بنابر نوع دکوراسیون منزل می‌توانید از فرش 700 شانه گرد در فضاهایی که فکر می‌کنید نیاز به تزئین بیشتری دارند، استفاده کنید.

جنس نخ فرش های 700 شانه ماشینی از چیست؟

جنس نخ فرش ماشینی یکی از دیگر از مواردی است که باید برای خرید فرش به آن دقت کنید.در حال حاضر بهترین نوع نخ که در بافت فرش ماشینی 700 شانه به کار می‌رود. آکرولیک است که یکی از مناسب‌ترین نخ‌ها برای بافت فرش ماشینی است که ماندگاری رنگ بسیار بالایی دارد. فرش ماشینی 700 شانه ای که با این نخ تولید می شود، ظاهری شبیه فرش پشمی دارد با این تفاوت که قیمت فرش ماشینی 700 شانه پایین‌تر و خرید فرش صرفه‌تر است.

ویژگی فرش های 700شانه

فرش

بیشتر بخوانید: با فرش ماشینی ۷۰۰ شانه خانه تان را فرش کنید

اگر دنبال فرشی هستید که پرز ندهد، دنبال خرید فرش 700 شانه ای باشید که فرآیند هیت ست در تولید آن انجام شده باشد چون فرش ماشینی هیت ست شده علاوه بر اینکه دوام و ماندگاری زیادی دارد، پرز نمی دهد و به خصوص برای افرادی که ممکن است دچار حساسیت یا آلرژی باشند، گزینه بسیار مناسبی است. بد نیست بدانید که فرش ماشینی 700 شانه به سه صورت و با نام‌های مختلفی تولید می‌شود. که تفاوت‌هایی با هم دارند. فرش های 700 شانه اصل که در هر شانه 700 گره دارد و تراکم آن بین 2100 تا 3000 گره است و معمولا با 8 الی 10 رنگ بافته می‌شود.فرش های 700 شانه تبدیلی که معمولا با 7 رنگ و با استفاده از دستگاه‎‌های بافت 500 شانه تولید می‌شود اما همان 700 گره را در شانه دارد با این تفاوت که تراکم آن 1500 است و کیفیت آن کمی از فرش ماشینی 700 شانه واقعی پایین‌تر است و آخرین نوع، فرش طرح 700 شانه است که در واقع 500 گره در هر شانه دارد و تراکم آن 1000 است.از بین انواعی که به آن اشاره کردیم، فرش ماشینی 700 شانه با تراکم 3000 و فرش ماشینی تراکم 2550 طرفداران بیشتری در بین خریداران فرش دارند. زیبایی و ظرافت در فرش ماشینی 700 شانه با تراکم بالا در کنار دوام و ماندگاری و مقاومت فرش در برابر عوامل آسیب‌زا و همینطور مناسب بودن قیمت فرش 700 شانه در مقایسه با سایر انواع فرش ماشینی از دلایل محبوبیت آنهاست.برای آشنایی بیشتر با انواع فرش های 700 شانه و طرح های مختلف و همینطور آگاهی از شرایط فروش اقساطی فرش ماشینی می‌توانید به فروشگاه های اینترنتی فرش مراجعه کنید تا با توجه به دکوراسیون خانه از بین طرح‌ها و رنگ‌های متنوع بهترین انتخاب را داشته باشید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید