چه مدل اتویی بخریم؟

چه مدل اتویی بخریم؟
در بازار تنوع زیادی از اتو وجود دارد اما رایج‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها همین اتوهای دستی هستند که با قابلیت‌های متفاوتی مانند سیستم ضد چکه و تنظیمات خودکار ... توسط برندهای معتبر عرضه می شوند و هنوز نمونه‌های دیگر مانند اتوهای پرسی نتوانسته اند جای آن‌ها را در بازار بگیرند. با این وجود، انتخاب از بین انواع اتو نیز کار سختی است و تنوع زیاد برندها و ویژگی‌های هر کدام کار را دشوار می کند. بنابراین بهتر است قبل از خرید این وسیله به عنوان یکی از اساسی ترین لوازم خانگی ، شناخت کلی از انواع اتو و کاربردی بودن ویژگی‌هایش داشته باشید. به هر حال شاید استفاده از اتوی پرسی برای شما راحت‌تر و به صرفه‌تر باشد! اتو کشیدن کاری است که اگر در هنگام کار، فرم بدنتان درست و اصولی نباشد حتما دچار آسیب‌های اساسی در گردن و کتف می شوید، پس باید در انتخاب اتویی مناسب دقت کنید و وزن آن را با توجه به توان خود انتخاب کنید.

اتوی دستی یکی از رایج ترین انواع اتو

با وجود ایده‌های جدید برای کارایی و راحتی بیشتر در اتو‌ها، همچنان اتوهای دستی جزء محبوب‌ترین آن‌ها هستند به همین دلیل شرکت‌ها و برندهای معتبر بیشترین تلاش خود را می کنند تا ویژگی‌ها و کیفیت آن‌ها را ارتقا دهند و هر روز یک تکنولوژی جدید به آن‌ها اضافه کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اتو‌ها استفاده از سیستم خودکار قطع کننده است. بعد از زمان مشخصی اگر اتو ثابت بماند چه به صورت افقی و چه به صورت عمودی، خاموش می شود و با اولین حرکت روشن شده و به کار خود ادامه می دهند، این ویژگی امنیت بیشتری به همراه خواهد داشت و هر لحظه نباید نگران سوختگی لباس خود باشید. اتوهای دستی معمولی و همین طور مخزن دار قابلیت بخاردهی عمودی نیز دارند و به این ‌ترتیب اگر بعد از اتمام کار و آویزان کردن لباس متوجه چروک شدید می توانید از قابلیت بخار عمودی آن استفاده کنید.اتوی دستی مخزن دار

انواع

  • تنها مزیت اصلی انواع اتو با مخزن جدا، بزرگ بودن مخزن آب آن‌هاست. در اتوهای دستی تا حدود 400 میلی لیتر گنجایش آب وجود دارد در حالی که این اتوها ظرفیتی برابر 2 لیتر آب دارند که این موضوع باعث می شود مدام برای پر کردن آب دچار وقفه نشوید و بدون اتلاف وقت، لباس‌های بیشتری را اتو کنید و از طرفی چون حجم آب در این اتو‌ها بیشتر است طبیعتا بخار آب بیشتری تولید می کنند.
  • در اتوهای مخزن دار، حجم بیشتری از آب استفاده می شود و به همان نسبت نیاز به موتوری قوی‌تر دارد. استفاده از موتورهایی با قدرت بیشتر باعث شده تا آب در دمای کمتر از دو دقیقه گرم شود و اتو نیز کار خود را آغاز کند.
  • این اتو‌ها مانند اغلب اتوهای دستی معمولی قابلیت رسوب زدایی خودکار دارند و پایه سیم آن‌ها 360 درجه می چرخند.
اگر اهل اتو کشی مداوم نیستید یا مخزن حدود نیم لیتر برایتان کفایت می کند بهتر است از اتوهای دستی معمولی استفاده کنید. اتوی پرسینمونه ای دیگر از انواع اتو که کم کم بین مردم رواج پیدا کرده اند اتوهای پرسی هستند هرچند که هنوز مردم تمایل بیشتری به اتوهای دستی دارند، شاید این موضوع به دلیل فضای زیادی باشد که اشغال می کنند یا این که کار کردن با آن‌ها قلق‌های خاصی می خواهد ولی با این وجود این اتوها مزیت‌های زیادی دارند.

انواع

بیشتر بخوانید: شرکت ال‌جی از لباس‌های شما مراقبت می‌کند!

  • کیفیت اتو پرسی مانند خشکشویی است و به دلیل صفحه بزرگی که دارد گاهی تا 10 برابر کار اتو کردن را سرعت می بخشد.
  • همین طور این اتو‌ها حجم زیادی از آب را در خود جای می دهند و لازم نیست مدام مخزن آن‌ها را پر کرد.
  • نمونه‌های مدرن آن با صفحه دیجیتال امکان تغییر دما را با توجه به جنس پارچه ایجاد کرده اند و مخزن آن‌ها نشانگر مخصوصی دارد که به کمک آن می توانید از حجم آب مخزن مطلع شوید.
  • این اتو بیشتر به درد لباس‌های ضخیم‌تر می خورد و شاید اتو کردن لباس‌های نازک و ظریف زنانه کار دشواری باشد.
  • کار کردن با اتو پرسی کمی تمرین می خواهد تا به راحتی مانند اتوهای معمولی قلق کار دستتان بیاید.
اتوی مسافرتیاتوهای مسافرتی نمونه ای از اتوهای دستی هستند که در سایز کوچکتر و وزن کمتری تولید می شوند تا به راحتی قابل حمل باشند. شاید فکر کنید چون اتوی مسافرتی است کارایی و کیفیت زیادی ندارد، این موضوع تنها در بعضی از مدل‌ها صدق می کند اما نمونه‌هایی از آن‌ها با کارایی فوق العاده و ابعاد کوچک برای استفاده مداوم در منزل نیز مناسب هستند.

اتوی بی‌سیم، جدیدترین مدل از انواع اتو

انواع

گاهی ممکن است در هنگام اتو کشیدن سیم اتو به دلیل بلند بودن بیش از حد یا کوتاه بودن کار شما را مختل کنند، بهترین انتخاب می تواند یک اتوی بی‌سیم باشد. اتوهای بی‌سیم با قابلیت و کارایی بالا یک پایه شارژ دارند و بعد از مدت کوتاهی به خوبی شارژ شده و زمان زیادی کار می کنند. این اتوها تمام ویژگی‌های یک اتوی خوب را دارند و تنها از طریق پایه، شارژ می شوند. اتوی بی‌سیم فیلیپس یکی از اتوهای قدرتمند در این زمینه است همینطور برندهای دیگر مانند تفال نیز در این زمینه محصولات با کیفیتی ارائه داده اند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید