چگونه فضای کوچک منزلمان را دلباز کنیم؟

چگونه فضای کوچک منزلمان را دلباز کنیم؟
سالهاست که دیگر خبری از خانه های دلباز گذشته نیست و آپارتمان نشینی جایگاه خودش را در میان افراد پیدا کرده است. از جمله مشکلات زندگی در خانه های آپارتمانی می توان به کمبود فضای کافی برای استفاده از وسایل مختلف اشاره کرد. به بیان واضح تر شما در خانه های آپارتمانی مجاز نیستید از هر وسیله ای استفاده کنید، چون متراژ پایین اکثر آپارتمان ها این اجازه را از شما سلب می کند. به همین خاطر همواره افراد زیادی در تلاش هستند تا با ساخت انواع وسایل جمع و جور این امکان را در اختیار افراد قرار دهند تا مطابق با سلیقه شان هم بتوانند وسایل سازگار با خانه های آپارتمانی را تهیه کنند و هم اینکه دکوراسیون منزلشان چشمنواز و دوست داشتنی شود. برای همین شاید برایتان جای سوال پیش بیاید که چطور می توان فضای خانه کوچک را دلباز و وسیع تر از آنچه که در واقعیت هست نشان داد؟

1. استفاده از پرده های بلند در خانه کوچک

یکی از موثرترین راهکارهایی که می توانید از آن در جهت بزرگتر جلوه دادن فضای خانه کوچک بهره ببرید، استفاده از پرده هایی است که بلندی آنها به اندازه سقف تا کف زمین است. در صورتی که از پرده های سقف تا کف استفاده کنید، با ایجاد یک خطای دید کوچک سقف منزلتان بلندتر از آنچه که هست نشان داده شده و در نهایت اینگونه به نظر می رسد که خانه تان سقف بلندی دارد. همین موضوع باعث می شود تا فضا وسیع تر دیده شود.3. استفاده از آینه های بزرگ

خانه

استفاده از آینه های بزرگ در خانه های کوچک به نوبه خود یک معجزه محسوب می شود! چون همانطور که میدانید آینه ها هر آنچه که در روبه رویشان قرار داشته باشد را به تصویر کشانده و در نتیجه با انعکاس نور و اجسام مقابلشان فضا را دو برابر نشان می دهند. بنابراین نصب آینه های بزرگ در نقاط تاثیرگذار خانه را فراموش نکنید. به بیان واضح تر سعی کنید در نقاطی از آینه استفاده کنید که بیشترین تاثیرگذاری را دارند. به عنوان مثال مقابل پنجره که نور طبیعی را به درون خانه راه می دهد و یا قسمتی که فضای به نسبت بزرگتری در مقایسه با سایر نقاط خانه دارد، از جمله ایده آل ترین موقعیت ها برای نصب آینه محسوب می شوند.4. استفاده از طرح های مکملشاید استفاده از طرح های مکمل مفهوم چندان واضحی برایتان نداشته باشد. به عبارتی منظور از طرح های مکمل طرح های ساده و پر نقشی است که در کنار یکدیگر قرار می گیرند. به طور کلی که بهتر است در خانه هایی با متراژ پایین تا حد ممکن از وسایلی با طرح های کاملا ساده استفاده کنید، اما چنانچه به طرح های شلوغ علاقه زیادی داشته باشید هم مشکلی به وجود نمی آید؛ چون می توانید با استفاده از رابطه مکملی به نحوی توازن و چشمنوازی در خانه تان ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر از کاغذ دیواری هایی با طرح اشکال هندسی مختلف، گل و... در خانه کوچک استفاده کرده اید، در آن صورت می توانید با مبلمانی کاملا ساده مانع از شلوغی بیش از حد محیط شوید؛ شما می توانید عکس این قضیه را نیز تصور کنید. باید در نظر بگیرید که استفاده بیش از حد از وسایلی که طرح های شلوغ دارند، فضا را کوچک و گرفته نشان می دهد.

5. استفاده از فرش مناسب در خانه کوچک

خانه

همیشه یادتان باشد که تمام فضای خانه کوچک  را با فرش نپوشانید و در عوض از فرش های کوچکتر از محیط مورد نظر استفاده کنید؛ چون اینکار باعث ایجاد خطای دید شده و به دنبال آن فضای اطراف بزرگتر نشان داده می شود. فرش هایی به شکل های هندسی دایره ای و بیضی انتخاب های بسیار ایده آلی برای ایجاد خطای دید در چنین موقعیت هایی هستند.6. استفاده از مبلمان جمع و جورمعمولا مبلمان، فضای بسیار زیادی را به خود اختصاص داده و در نتیجه قسمت زیادی از فضا را اشغال می کنند. بنابراین اگر از مبلمان جمع و جور و یا حتی چند کاره استفاده کنید، در واقع با یک تیر دو نشان زده اید. مثلا مبل های تختخواب شو و یا میزهایی که فضای مخفی دارند، از جمله مواردی هستند که استفاده از آنها دو منظوره می باشد.

بیشتر بخوانید: قبل از خرید کفپوش سه بعدی بخوانید

7. توجه به نورپردازی خانهورود نور به خانه معجزه می کند! چون هم باعث انتقال انرژی و حس خوب به داخل خانه شده و هم اینکه فضا را دلبازتر نشان می دهد. طبیعتا هیچ چیز نمی تواند جای نور طبیعی را بگیرد ولی اگر نور چندانی وارد منزلتان نمی شود، سعی کنید این کمبود را با نورهای مصنوعی جبران کنید. بکارگیری هالوژن ها، دیوارکوب ها، آباژور، لوستر و وسایلی از این دست به شما کمک می کند تا خانه ای زیبا و دلباز داشته باشید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید