چگونه لوستری برای خانه مناسب است؟

چگونه لوستری برای خانه مناسب است؟
در سال‌های گذشته لوسترها در برخی از خانه‌ها استفاده می شدند. در واقع در آن زمان لوسترها تنها در خانه‌های اقشار ثروتمند دیده می شد. اما حالا شرایط فرق کرده است. در حال حاضر لوسترهای متنوعی با متریال و طراحی‌های مختلف ساخته و عرضه می شوند و اقشار مختلف جامعه می توانند با توجه به بودجه و سلیقه خود از میان این طیف گسترده انتخاب کنند.در حال حاضر لوسترهای متنوع برنجی، کریستالی، نقره، چوبی و... در بازار وجود دارد که می توان از انها در فضاهای مختلف استفاده کرد. یادتان باشد که لوستر خانه باید در هماهنگی کاملی با فضا قرار داشته باشد. اگر تصمیم دارید به دکوراسیون خانه خود، لوستر اضافه کنید، در این مقاله با ما همراه شوید تا نکات مهمی در این زمینه را شرح دهیم.

انتخاب لوستر خانه هماهنگ با دکوراسیون داخلی

شما هر خانه ای با هر دکوراسیونی که داشته باشید، برای تزئین فضا و تامین مکمل نوری خانه به لوسترها نیاز خواهید داشت. به طور کلی دکوراسیون منازل را می توان به سه دسته زیر تقسیم بندی کرد:
  • سلطنتی
  • مدرن
  • سنتی
بهترین انتخاب برای خانه‌هایی با دکوراسیون سلطنتی، لوسترهای جذاب و بزرگ کریستالی است. این دست از لوستر‌ خانه به خوبی نور را انعکاس می دهند و موجب می شوند تا فضا مجلل‌‌تر و شکوهمندتر جلوه کند.

لوستر

در صورتی که فضای منرلتان سنتی باشد، باید به سراغ لوسترهای گران قیمت بروید. لوسترهایی از جنس نقره، برنج و برنز  بهترین انتخاب برای خانه‌های سنتی به حساب می آیند.اگر فضای منزلتان مدرن است، باید از لوسترهای ساده کمک بگیرید. این دست از لوسترها ظاهری ساده اما دوست داشتنی دارند و با استفاده از لامپ‌هایی با نور متوسط جذاب‌‌تر می شوند.لوستری هماهنگ با محیط انتخاب کنید!لوستر خانه باید با محیط مورد نظر هماهنگی داشته باشد. استفاده از لوسترهای بزرگ برای محیط‌های کوچک یک اشتباه محض است! اگر از لوسترهای بزرگ و پرشاخه برای محیط‌های کوچک استفاده کنید، نور زیادی را به فضا تزریق خواهید کرد که واقعا اذیت کننده خواهد بود. در نتیجه راهی ندارید به جز اینکه لامپ برخی از شاخه‌ها را خاموش و یا باز کنید. چنین اتفاقی اصلا خوشایند نیست و موجب می شود تا زیبایی لوستر تحت تاثیر قرار بگیرد. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدای کار برای محیط‌های کوچک به سراغ لوسترهای کم شاخه بروید.اگر منزلتان سقف کوتاهی دارد، باید از لوسترهای سقفی استفاده کنید. لوسترهای بلند و آویزدار اصلا انتخاب مناسبی برای خانه‌هایی با سقف کوتاه نیست. البته برای اینکه نور محیط به خوبی تامین شود، می توانید در کنار لوستر سقفی از دیوارکوب و یا آباژور هم استفاده کنید.

لوستر

بیشتر بخوانید: راه حل روشنایی اتاق ناهارخوری چیست؟ (بخش اول)

استفاده از لوسترهای بلند و اویزدار برای مکان‌های پرتردد خانه مناسب نیست. اما این دست از لوسترها بهترین گزینه برای بالای میز ناهارخوری هستند. شما می توانید وابسته به دکوراسیون منزلتان، لوسترهای بلند را انتخاب کنید. به طوری که نور تمامی سطح میز را بپوشاند.لوسترهای شاخه دار که پخش کننده نور هستند، انتخاب مناسبی برای پذیرایی و نشیمن به حساب می آیند. اما قرار نیست تا تمامی لوسترها این ویژگی را داشته باشند. طراحان و تولیدکنندگان برای بخش‌های مختلف منازل، لوسترهای مختلفی را تدارک دیده اند. به طوری که هماهنگی مناسبی با فضاها داشته باشند. اما متاسفانه برخی از افراد از این تنوع بی خبر هستند. به عنوان مثال لوسترهایی که نور را به سمت بالا هدایت می کنند، انتخاب مناسبی برای اتاق خواب هستند. زیرا در فضای خواب، نباید هیچ نور مستقیمی به چشم برخورد کند. اگر برای آشپزخانه به دنبال لوستر هستید، باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که نور را به سمت پایین می کشانند. این دست از لوسترها کمک می کنند تا ضمن تامین نور، کارها با دقت و توجه بیشتری انجام شوند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید