کدام کفپوش برای خانه شما مناسب است؟

کدام کفپوش برای خانه شما مناسب است؟
خرید کفپوش مناسب یکی از نکات اصلی در دکوراسیون است که به خودی خود خانه را نو نوار می کند. در بازار، کفپوش‌های متنوع زیادی هم از نظر جنس و هم از نظر طرح وجود دارد از انواع سنگ و سرامیک گرفته تا موکت و پارکت و ... اما نکته ای که در اینجا قابل اهمیت است استفاده از فرش در کنار این کفپوش‌هاست. در واقع شما هر کفپوشی را که برای خانه خود انتخاب کنید لازم است برای تکمیل دکوراسیون خود از فرش نیز کمک بگیرید. در غیر این صورت فضای خانه سرد و بی روح می شود. در گذشته کفپوش‌ها خیلی اهمیت نداشتند چون اکثرا خانه‌ها سراسر پوشیده از فرش بودند اما با مدرن شدن سبک زندگی، ابعاد فرش‌ها و چیدمانشان تغییر کردند که به همین دلیل نمای کفپوش‌ها بیشتر چشم آمدند و نقش کلیدی در دکوراسیون پیدا کردند.

خرید کفپوش سنگ و سرامیک

سنگ‌ها و سرامیک‌ها جزء کفپوش‌های پر طرفدار هستند که علاوه بر تنوع در زیبایی طرح و رنگ، بسیار مقاوم بوده و نظافت آن‌ها کار ساده ایست. این کفپوش‌ها تقریبا در همه جای خانه کاربرد دارند و به دلیل مقاومت خوبی که نسبت به رطوبت دارند برای قسمت‌هایی مانند سرویس بهداشتی‌ها و آشپزخانه‌ها نیز قابل استفاده هستند با این تفاوت که در این فضا از انواع برجسته و بافت دار آن بیشتر استفاده می شود تا در هنگام استحمام باعث سر خوردن نشود. برای خرید کفپوش مدل های این چنینی بهتر است به سراغ انواع درجه یک آن‌ها بروید تا لب پر نشوند و ‌ترک بر ندارند. اما چیزی که ممکن است از محبوبیت این کفپوش‌ها بکاهد،‌ سرد بودن آن‌هاست. به همین دلیل به غیر از زیبایی دکوراسیون برای راحتی و آرامش خودتان هم که شده حتما از فرش استفاده کنید. در انتخاب فرش با توجه به نوع کفپوش‌ها محدودیتی ندارید فقط کافیست از فرشی استفاده کنید که روی سطح زمین سر نخورد و همین طور اگر کفپوشتان طرع شلوغ و رنگی دارد بهتر است فرش را ساده‌تر انتخاب کنید.پارکت‌ها

خرید

[maxbutton id=1 ]

قطعا چوب‌ها یکی از زیباترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی هستند که در سازه‌های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر نقش کاربردی آن‌ها زیبایی و آرامشی که به محیط می دهند غیر قابل چشم پوشی است. اکثر دکوراسیون‌هایی که با چوب کار شده اند حس پویایی و شادابی بیشتری دارند به همین دلیل خرید کفپوش چوبی می تواند بسیار مناسب باشد به علاوه که مزیت‌های زیادی نسبت به کفپوش‌های سرامیکی و سنگ دارد. چوب‌ها عایق‌های بهتری برای حرارت و صدا هستند و سرمای کف را به پا انتقال نمی دهند به همین دلیل افرادی که بیشتر به سرما حساس هستند به سراغ این نوع کفپوش‌ها می روند. همین طور در مقایسه با کفپوش‌های سرامیکی شکنندگی کمتری دارد و در هنگامی که اجسام با آن‌ها برخورد می کنند آسیب کمتری می بینند. تنها نقطه ضعف این کفپوش‌های چوبی عدم مقاومت در برابر آب است به طوری که برای فضاهایی مانند حمام قابل استفاده نیستند. هرچند این کفپوش‌ها بدون فرش نیز استفاده می شوند اما به کارگیری فرش، زیبایی آن‌ها را دو چندان می کند.

خرید کفپوش pvc

خرید

کفپوش‌های pvc نسل جدیدتری از کفپوش‌های ساختمانی هستند که با استقبال زیادی رو به رو شده اند. این کفپوش‌ها بسیار مقرون به صرفه بوده و ظاهری زیبا دارند، به راحتی قابل شست و شو هستند و کیفیت و دوام خوبی دارند که همه این ویژگی‌ها باعث توجه بیشتر به این کفپوش‌ها شده است اما معایبی نیز دارند که از مهم‌ترین آن‌ها انعطاف پذیری بالای کفپوش‌هاست و ممکن است به مرور زمان جای اجسام روی آن بماند و بعد از مدتی دیگر نتوانید دکوراسیون خود را عوض کنید و مجبور شوید مبل‌ها را در جای همیشگی خود قرار دهید.البته برای رفع این مشکل بهترین راه استفاده از فرش است تا علاوه بر زیبایی از قرار گرفتن پایه اجسام سنگین روی کفپوش جلوگیری کند.موکت‌ها

خرید

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون اتاق کار در خانه

موکت‌ها از جمله کفپوش‌های قدیمی هستند که شاید دیگر خیلی مورد استقبال قرار نگیرند اما مزایایی دارند که نمی توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. موکت، عایق‌های بسیار خوبی هستند و خطراتی مانند سر خوردن ندارند. همین طور گرما و لطافت آن‌ها با هیچ کفپوشی قابل مقایسه نیست و از طرفی برای اتاق کودک کفپوشی امن محسوب می شود. نکته ای که در خرید کفپوش مدل موکت‌ها باید دقت کنید این است که از خرید موکت‌های پرز بلند خودداری کنید تا آلودگی کمتری در محیط جمع شود و شست و شو و نظافت راحت‌تری داشته باشد. فراموش نکنید موکت‌ها را هرگز جایگزینی برای فرش‌ها نکنید و حتما برای فضای خود از فرش مناسب و هماهنگ با موکت استفاده کنید. یکی از معایب مهم موکت‌ها که باید به آن دقت کنید تمیزی و نگه داری آن‌هاست چون محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها هستند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید