یک فرش خوب نباید چنین عیوبی داشته باشد

یک فرش خوب نباید چنین عیوبی داشته باشد
اگر می خواهید خانه ای گرم، صمیمی و دلنشین داشته باشید بهتر است به فکر خرید یک فرش دستباف زیبا برای خانه خود باشید زیرا خانه‌های ما با وجود فرش‌های دستبافت زیبایی دو چندانی پیدا می کنند. شاید تصور کنید که تمامی فرش‌های دستبافت گران هستند و فقط اقشار مرفه جامعه قادر به خرید آن می باشند در صورتی که فرش‌های دستباف تنها به قشری خاص از جامعه تعلق ندارند. این دست از فرش‌ها دارای قیمت‌های مختلفی هستند و افراد مختلف می توانند وابسته به بودجه ای که در نظر گرفته اند، یکی از این فرش‌های اصیل رابه خانه خود ببرند.تمامی فرش‌های دستبافتی که این روزها در بازار وجود دارند، ابریشمی و تولیدی تبریز و یا اصفهان نیستند! شما می توانید به سراغ نمونه‌های ارزان قیمت‌‌تر بروید. البته برای این که در معامله ضرر نکنید، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. با ما در این مقاله همراه شوید تا نکات مهمی را شرح دهیم. نکاتی که می توانید با توجه به آن، به بازار بروید و نسبت به خرید فرش دستبافت خوش قیمت اقدام کنید.فرش باید اصیل باشد!وقتی از فرش‌های اصیل صحبت میکنیم، دقیقا منظورمان همان طرح و نگاره‌های زیبا و دیدنی فرش‌های ایرانی است. فرش‌هایی که طرح‌های پیچیده یا عجیب و غریبی دارند، از اصالت به دور هستند و قطعا نمی توانند در دسته فرش‌های مرغوب قرار بگیرند. یک فرش خوب و اصیل باید طرحی برگرفته از فرهنگ رایج، طبیعت و زندگی داشته باشد.

فرش خوب بافت ایده آلی دارد!

یکی از موارد بسیار مهمی که می توان با توجه به آن فرش خوب و با کیفیت را از فرش نامرغوب تمایز داد، بافت فرش است و اکثر مشتریان در زمان خرید به این فاکتور بسیار مهم توجه دارند. علل مختلفی موجب ایجاد بافتی نامرغوب در فرش می شود که نامناسب بودن ابزار قالیبافی از مهم‌‌ترین این علل به شمار می رود. فرشی که بافت و چله کشی مناسبی ندارد، گزینه مناسبی برای خرید نیست. یادتان باشد که به خاطر پایین بودن قیمت، در معامله ضرر نکنید!

یک فرش خوب و مرغوب توخالی نیست!

اگر در بازار با نمونه‌هایی مواجه شدید که سبک وزن هستند و توخالی جلوه می کنند، سریع مسیرتان را عوض کنید! زیرا چنین فرش‌هایی استحکام کافی را ندارند و خیلی زود از بین می روند. در فرش‌های توخالی از چله‌های ضخیم استفاده شده است. این کار با علل مختلف انجام می شود که صرفه جویی در مواد مصرفی و کوتاه کردن زمان تولید فرش از مهم‌‌ترین این علل به شمار می روند.فرش مرغوب سطح یکنواختی دارد!فرش

[maxbutton id=1 ]

در تولید فرش‌های دستبافت از قیچی برای بریدن الیاف استفاده می شود. در مواقعی که قیچی تند و مرغوب نباشد، برش به درستی انجام نمی شود و سطح ناصافی در فرش ایجاد می شود. در این وضعیت وقتی فرش را نگاه می کنید و یا بر روی آن راه می روید، ناصافی‌هایی را احساس خواهید کرد. این موضوع بسیار اهمیت دارد. مرحله قیچی زدن در فرش‌های مرغوب با دقت و حساسیت زیادی انجام می شود به طوری که خواب فرش یکدست باشد.فرش مرغوب طرح مناسبی دارد!قطعا زمانی که برای تهیه و تولید یک فرش پرنقش و نگار لازم است با زمانی که برای تهیه یک فرش خلوت صرف می شود، متفاوت خواهد بود که این موضوع یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت فرش است. به طور کلی تمامی فرش‌ها باید طرحی قرینه و دقیق داشته باشند. فرش‌هایی که دارای بخش‌های خلوت‌‌تر و بدون قرینگی هستند، معیوب به حساب می آیند.فرش مرغوب، دو دست نیست!یک فرش خوب توسط یک شخص بافته می شود. گاها برخی از فرش‌ها توسط دو بافنده تولید می شوند که به این ویژگی در اصطلاح دو دست شدن گفته می شود. فرش‌های دو دست ساختار متفاوتی پیدا خواهند کرد و بخشی که توسط بافنده اول تولید شده است، با بخش دوم متفاوت خواهد بود زیرا هر بافنده دارای قوای جسمانی متفاوتی است و این موضوع بر میزان ضربه زدن دست اثر می گذارد و در نهایت کیفیت فرش را دوگانه می کند.

یک فرش خوب اندازه استاندارد دارد!

فرش

بیشتر بخوانید: از فرش ۷۰۰ شانه تا فرش ۱۵۰۰ شانه

به طور کلی یک فرش مرغوب باید در ابعاد مشخص و متعارف تولید شده باشد. فرش‌هایی که ابعاد رایجی ندارند، معیوب هستند و این دست از فرش‌ها یا بیش از اندازه پهن هستند و یا حالتی باریک پیدا می کنند. البته ناگفته نماند که برخی از اوقات به سفارش مشتری، فرش‌هایی در خارج از اندازه متعارف تولید می شوند که این فرش‌ها عموما برای استفاده در فضایی خاص استفاده می شوند و نمی توان آنها را در میان فرش‌های نامرغوب دسته بندی کرد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید